Mercedes ще направи серия от промени в гамата двигатели на E-класата за моделната 2012 г. Ефективността на V6 и V8 моторите е повишена с до 20%.
Двата BlueDIRECT двигателя при E 350 BlueEFFICIENCY и E 500 BlueEFFICIENCY, които дебютираха при S-класата и новия CL, използват третата генерация на системата за директно впръскване на Mercedes, при която горивото се подава под налягане от 200 бара.
Новият 3,5-литров V6 на E 350 BlueEFFICIENCY е претърпял серия от промени спрямо своя предшественик, като най-голямата от тях е свързана с разположението на цилиндрите (от 90 към 60 градуса). Изцяло нова е и смукателната система, в резултат на което максималната мощност е увеличена от 292 на 306 к.с., а въртящият момент прогресира от 365 до 370 Нм и то в диапазона от 3500 до 5250 Нм. Акцентът обаче е поставен върху ефективността на мотора, която е подобрена с цели 20% - средният раход е сведен до 6,8 литра (7 литра при 4MATIC), а емисиите CO2 са 159 г/км (164 г/км).
E 500 BlueEFFICIENCY ще получи V8 с туинтурбо пълнене, в резултат на което 4,6-литровият мотор, който замества 5,5-литровия атмосферен V8, ще генерира 408 к.с. и 600 Нм (с 20 к.с. и 70 Нм повече спрямо предходната версия). Въпреки значително по-добрите динамични характеристики, новият двигател може да се похвали и със 17% по-нисък разход на гориво. Той възлиза на 8,9 литра при версията със задно предаване и 9,4 при 4MATIC, като емисиите CO2 са съответно 209 г/км и 219 г/км.
Оптимизирана е и ефективността на останалите двигатели в гамата на E-класата, макар че промените при тях не са толкова драстични. Това е реализирано главно посредством използването на новата 7G-TRONIC PLUS трансмисия, както и старт/стоп функцията.