Аеродинамичното купе с четири врати ще се произвежда върху платформата MEA
В Mercedes планират през 2021 г. да пуснат на пазара освен EQA и EQC един луксозен електрически автомобил с формат на купе с четири врати. На общото събрание на Daimler през юли 2020 г. Ола Келениус обеща за EQS автономен пробег от 700 км по WLTP. Тук показваме първите снимки на EQS и появилата се по-рано студия.
Съкращението EQS говори за позициониране на модела като S-класа с електрическо задвижване. Според Михаел Келц, шеф на разработващия отдел за серията EQC, плановете на маерката са „ще имаме електрически автомобил, който несъмнено ще бъде на нивото на S-класа, но няма да е S-класа”. Автомобилът би трябвало да е луксозен и да е върхов модел в серията EQ. От това става ясно, че конвенционалната S-класа няма да се появи на пазара просто в допълнителна електрическа версия. На изложението във Франкфурт през 2019 г. Mercedes представи EQS като концептуален модел.
Mercedes EQS върху платформата MEA
За разлика от EQC, Mercedes EQS е изграден върху новата модулна електрическа архитектура (MEA) на марката с вътрешнофирмено означение EVA II. Наред с електрическия Smart, EQC е първият EQ модел на концерна и излезе на пазара през 2019 г., но оттогава се бори с проблеми при старта – затова на пътя все още почти няма бройки от SUV модела, изграден на базата на бестселъра с вътрешно горене GLC. Като втори електрически модел Mercedes вероятно още през 2020 г. ще предложи EQA. Той е базиран на второто поколение на Modular Front Architecture (MFA II) на А- и В-класата, респ. GLA und GLB; намеренията на Mercedes са да добавят и един EQB. Двата модела с предно предаване би трябвало да имат повече от 400 км стандартен пробег.