Реалният пробег се оказва значително по-голям от обявения
Американски експерти по обработка на данни измериха реалния автономен пробег на Mercedes EQS 450+. Електрическият седан не само надвишава декларираната стандартна стойност, но също така изпреварва предишните лидери от Tesla.
Читателите на auto motor und sport и зрителите на VOX Automobil отдавна знаят, че Mercedes EQS 450+ задава стандартите за автономен пробег. Лично шеф-репортерът Александер Блох подложи луксозния лайнер с електрическо задвижване на най-голямото предизвикателство. Задачата: да бъде изминат маршрутът от Мюнхен до Берлин без спирка за зареждане. И EQS не разочарова – напротив: след 638 изминати километра в батерията имаше енергия за още 48 километра пробег. При това Блох измина разстоянието от баварската до федералната столица далеч не с темпо за градска разходка.
Потвърждение, че тогавашното представяне на електрическия Mercedes не е просто съвпадение или, да речем, резултат от ултраикономичния стил на шофиране на Блох, сега идва от Съединените щати. Edmunds, специализирано списание за данни и проучвания на цените за всички автомобили, предлагани на американския пазар, наскоро също подложи EQS 450+ на тест за издръжливост в реалния свят. И с резултати, подобни на получените от Александер Блох.
Батерията се изтощи докрай след 679 км
Колегите от САЩ изминаха 422 мили (679 километра) със своя тестов автомобил – вярно, доста бедно оборудван и при идеални външни условия, – докато акумулаторът не се изчерпа. Това означава, че EQS 450+ не се доближава до твърде благосклонно измерения пробег по WLTP (до 784 километра в зависимост от спецификацията на автомобила), но ясно надвишава строгия стандарт на САЩ. Там EPA оценява автономния пробег на всеки нов електрически автомобил, когато бъде пуснат на пазара, според критерии, значително по-строги от стандарта WLTP. Поради това в Съединените щати EQS 450+ официално може да обяви пробег от 350 мили (563 километра).
Edmunds също взема под крилото си всеки нов автомобил и винаги го тества на един и същ кръгов маршрут, за да види колко далеч може да стигне до резерв от нула мили след пълно зареждане. Това води до перфектна съпоставимост на отделните модели. И до извода, че Mercedes не само счупи собствената си стандартна стойност в хода на 12-часовото тестово шофиране, но и остави далеч зад себе си предишните лидери в класацията.
Tesla явно изостава
Не е изненадващо, че те произхождат от Tesla. Както Model 3 Long Range, така и Model S Plaid, са покрили "само" 345 мили (555 километра), но според EPA би трябвало да изминават съответно 353 и 348 мили (568 и 560 километра). Плътно зад тях е Ford Mustang Mach-E с 344 мили (544 километра), въпреки че екологичната агенция го класира със само 305 мили (491 километра). Разликата при петия – Porsche Taycan 4S, е още по-екстремна: докато EPA вярва на германския модел само за 203 мили (327 километра), в действителност той изминава 323 мили (520 километра).
Текст: Томас Харлоф
Снимки: Mercedes-Benz.