Един от най-интригуващите експонати на тазгодишния панаир във Франкфурт е експерименталният Mercedes F 700. Съществен елемент от неговата конструкция е революционният двигател DiesOtto, който съчетава предимствата на бензинов и дизелов агрегат.
Според официална информация въпреки 1,7 тона собствено тегло средният разход на тази нескромна лимузина възлиза на 5,3 литра, а вредните емисии CO2 са 127 грама на километър.
Самовъзпламеняващ бензинов двигател
Причина за впечатляващите показатели е новият 1,8-литров четирицилиндров двигател DiesOtto, който генерира мощност от 238 конски сили и достига максимален въртящ момент от 400 Нм. Mercedes обещава динамични характеристики, сходни с тези на задвижвана от шестцилиндров агрегат S-класа, което би означавало 7,5 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч и максимална скорост от 200 км/ч.
Основен момент в новата технология представлява сходният с прилагания в дизеловите мотори принцип на самовъзпламеняване на горивото. Двигателят използва упоменатия метод на работа при ниско и средно ниво обороти, а при стартиране и в режим на високо натоварване на помощ идват конвенционални запалителни свещи. Пречистването на отработилите газове от друга страна се осъществява посредством обикновен трипътен катализатор. Допълнителен електромотор, чиито принос се изразява в 20 конски сили, пък подкрепя силовото предаване при накъсано движение и натоварен трафик.
Прeдвидливо окачване
Окачването също блести с иновативна техника - системата Pre-Scan, която разполага с два монтирани в предните светлини лазерни скенера, следи релефа на пътя, разпознава неравности и активно им се противопоставя. Mercedes обещава изключително ниво на комфорт в следствие работата на тази програма.
В експериметалния F 700 за пръв път е вградена новата концепция за управление Servo-HMI, посредством която водачът общува със своя автомобил. Информационно развлекателната електроника, наречена Avatar, тук приема образа на млада дама, която разпознава гласови команди и упътва водача към зададената от него дестинация. Всички важни функции могат да бъдат управлявани и постарому – с ковенционални бутони и превключватели.
Релаксиращи кресла
Всяка предназначена за дълги преходи лимузина би трябвало да притежава просторен салон и класни удобства. За да посрещнат съответно този приоритет, инженерите на Mercedes са удължили междуосието до предостатъчни 3,45 метра. Освен класическата подредба на седалките съществуват още няколко варианта за конфигуриране на интериора – при сгъната седалка на навигатора, задното дясно кресло се превръща в своеобразен шезлонг и може да се обърне с лице или с гръб към посоката на движение. Във вътрешността на купето ви очакват също екран с 51-сантиметров диагонал, surround sound, както и две стъклени ивици в тавана.
Улеснен достъп към „утробата” на автомобила гарантират срещуположно решените десни врати на F 700. Като цяло дизайнът на прототипа се откроява с плавни линии, изпъкващи калници и класическа физиономия с четири светлинни блока, включващи светодиоди.
Сигурно е, че студията няма да бъде възпроизведена 1:1. Въпреки това не са редки случаите, в които част от нововъденията на експериментален автомобил като този намират пътя към вграждане в серийни превозни средства. Най-ярките примери от Щутгарт, онагледяващи тази тендеция, са темпоматът Distronic и активното окачване ABC.
Митко
Красота !!! Тия от Мерцедес, мале какви дизайнери, е нямям думи.
V6
Ебати хората! Тия нямт умора! Тъкмо да си помисля, 4е поназнаивам нещичко от коли и и изкарват поредната главозамайваща биячка! Никога не съм била твърдо зад поговорката Мерцедес и всички останали, защото има и други достойни за претенденти за титатар но с всеки танъв модел се замислям, дали пък не са прави хората! Благадаря Ви, че ни представихте и това бебче! :-*