Очакваме официалното представяне да стане през първата половина на 2017
Mercedes ревизира из основи G-класата. Най-важната промяна е по-широката с десет сантиметра каросерия. Премиерата е през 2017. Първите снимки на прототипа са пред нас.
Актуалният модел на Mercedes G-класа 2016 също претърпя мащабен фейслифт, включително нови двигатели. Но занапред буквално ще дебелее, както е видно от първите снимки на прототипа, G расте на широчина.
Mercedes G 2017 е с 10 см по-широк
Това че Mercedes G расте, стана ясно още преди няколко години, всъщност ставаше дума за един напълно нов модел с изцяло по-модерна визия. Но преди всичко, имайки предвид огромните и изключително доходоносни продажби на сегашната G-класа на Mercedes, не изглежда никак целесъобразно пълно отклонение от градената близо 40 години класическа концепция.
В тази почтена възраст обаче има един обоснован проблем, защото Mercedes G в основната си форма до ден-днешен се базира на военен автомобил от 70- тте години на миналия век. Промяната през годините към все по луксозен и пищен интериор е довела до това, че в култовия всъдеход има все по-малко място. Особено предвид факта, че по-голямата част от клиентите броят определено над 100 000 евро, за да се сдобият със собствен G.
Разширяването не само, че ще осигури повече вътрешно пространство, то гарантира също така и по-широка следа, за да се компенсира недостатъкът на втория номер от старата G-концепция: защото първоначално G никога не е бил предназначен да лети по магистралата с 630 к.с. и 230 км/ч, както сегашният G 65 AMG, който през годините все повече изоставаше, особено по отношение на „динамиката“ в завоите. Това биваше компенсирано с драстично ESP препрограмиране, така, че кубът да бъде изключително внимателен в завоите и след най-новия фейслифт да стане малко по-добър.
Прототипът Mercedes G-класа
Дори от първите снимки на новия прототип става ясно, че "нещо не е както трябва". Толкова здрав, както изглежда силно замаскираният Mercedes G, той наподобява на по-широките изложбени автомобили с портални оси. Когато обаче се вгледаме по-отблизо и то най-вече във вратата на багажника, тогава става ясно, че дръжката на вратата се намира значително по-далеч от резервната гума в сравнение със сегашната G-класа.
Новост е монтираната на една линия задна броня, при сегашния модел зее пролоука за доизграждане. Допълнителната широчината е добавена към цялата височина на каросерията, което особено добре се откроява, когато правим сравнение на прототипа с актуалната G-класа (вижте снимките).
Стар дизайн, нова широчина
Предната броня на прототипа изглежда по-хомогенна в сравнение със сегашната версия, тя е на една линия и влиза в уширенията на калниците, като се сбогува с огромните въздухозаборници на текущия модел. Другите дизайнерски характеристики като например мигачите или външните панти на вратите се запазват.
Очакваме официалното представяне да стане през първата половина на 2017, докато новата широка G-класа се очаква да дебютира през есента като модел на 2018 година. Въпреки това сегашната версия продължава и то най-вече заради военните. Това представя в нова светлина наскоро възродената професионална серия, този път на база на модела 463. Така че най-вероятно ще има един тесен и един широк G