Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes G-класа: Gолямото завръщане

08.10.2018 09:10

Зад волана на новото издание на един от големите класици в света на всъдеходите

Легендите не се прераждат често. Второто поколение на G-класата на Mercedes излиза след 39 години на приключения, победи и блясък, променяйки всичко, за да си остане легенда. Първи впечатления.

Бързай бавно! Тази житейска максима, често препоръчвана и като рецепта за дълголетие, отразява по великолепен начин житието-битието на разработения и произвеждан и до днес в австрийския град Грац G-модел на Mercedes. В живота, а вероятно и по-нататък в текста ще срещнете също толкова коректното название „G-класа” – не само като събирателно понятие на нароилите се с времето многобройни разновидности на всъдехода, а и поради класата, която машината с праволинейни форми и не по-малко искрен характер демонстрира през изминалите четири десетилетия. През всичките тези години G-моделът бе модернизиран достатъчно, за да бъде в крак с времето, но не дотам, че да наруши  споменатия вече характер.

Сега пред нас е изцяло новото поколение, което за щастие изглежда точно така, както би трябвало – по същия начин. Впечатление отдалеч правят единствено новите кръгли ореоли на дневните светлини, а промените в габаритите проличават едва при пряко сравнение с предшественика. G-моделът никога не е страдал от липса на ръст във височина, а качественият скок в разширяването на новото издание с 12 сантиметра се усеща най-вече отвътре. Отвън тази промяна се компенсира наполовина от по-скромните арки на калниците, а моделът запазва познатата внушителна осанка без осезаеми разлики в пропорциите. Каросерията отново е монтирана върху отделна носеща рама от надлъжни и напречни профили – уникално решение и изцяло нова разработка, която поставя новия G-модел в уникална, практически лишена от реална конкуренция позиция на пазара. Според развойните инженери, класическата конструктивна схема е залегнала в самото начало на проекта като фундаментално изискване за постигането на стабилност и висока проходимост, а свързаните с хомологацията й скъпоструващи решения и допълнителни разходи са разглеждани като фактори с много по-нисък приоритет. Безкомпромисният подход е съпроводен от подобаващ резултат – новата рама е със значително повишена устойчивост въпреки намаленото със 170 килограма тегло.

Приемствеността във формите и философията е изумителна, но броят на възприетите от предишното поколение компоненти е по-малък от този на пръстите на едната ръка – външните дръжки на вратите, дюзите за почистване на прозорците, стойката на резервното колело и… четирилитровият V8 Biturbo с непроменена мощност от 422 к.с. и максимален въртящ момент от 610 Нм. Деветстепенната автоматична трансмисия е нова и специално адаптирана за движение в пресечен терен. Същото важи и за трите механизма за блокиране на предния, централния и задния диференциал.

Сериозна работа

На за да стигнем до предизвикателствата на сериозния офроуд, трябва да се възкачим и да заемем място зад волана на G 500. Въпреки новата, по-лека алуминиева конструкция, вратите изискват здрава ръка и се затварат плътно, звучно и категорично като банкови трезори. Вътрешното пространство е обзаведено подобаващо за величие от този калибър, като в комбинацията от кожа, фина дървесина с естествена повърхност и метал личи цялостна концепция, която не страни от традициите и хармонира отлично с познатaтата от другите нови модели на Mercedes философия за управление на функциите с два широкоформатни 12,3-инчови дисплея. Инфо-развлекателната система се подчинява както на командите на познатия централен прибор на конзолата между седалките, така и на новите сензорни панели на волана, но новата платформа с гласово управление MBUX от А-класата ще бъде внедрена на по-късен етап. За сметка на това пространството в интериора е нараснало осезаемо и освен с широчината си, радва с допълнителното място за краката на пътниците отзад. Царствената позиция на седалките и отличната видимост от мястото на водача обаче си остават непроменени.

Отчетливите форми на торпедото и емблематичните изпъкнали мигачи на калниците осигурват пълна яснота за габаритите на автомобила и отлична представа за посоката, в която сте поели. В това новото поколение следва стриктно стъпките на предшествениците си. Същото в еднаква степен важи и за възможностите в пресечен терен – достатъчно е да споменем, че клиренсът на G 500 надхвърля 24 сантиметра, но разбира се, това далеч не е всичко. Класикът на Мercedes се носи бързо, стабилно и невъзмутимо по грубите неравности на черни пътища, които биха нанесли тежки поражения на нормален лек автомобил само след няколко километра, а разпределението на въртящия момент между колелата на предния и задния мост в отношение 40:60 осигурява активно поведение и желание да натискате газта. Едрите камъни, вадите и дупките по трасето се виждат добре, но стабилната конструкция и окачването успяват да ги погълнат без остатък и не допускат сътресенията да проникнат до купето.

Напълно в унисон с традициите, пътуването с новия G-модел може да продължи и след края на черните пътища. Стръмнината на хълма отпред изисква преминаване на понижаваща предавка, чието отношение при новия модел е променено от 2,1 на 2,9:1. Настилката е много нестабилна, но относително равна, което прави блокажа на централния диференциал напълно достатъчен. При включването му ESP и ABS се деактивират автоматично. В момента, в който към наклона се добавят други усложнения или дълбоки неравности, изчерпващи хода на окачването, можете да включите първо задната, а после и предната механична блокировка – без да се налага да спирате движението, което би могло да бъде фатално в определени ситуации. За останалото ви трябва само трезв разсъдък, умела ръка на волана и фино чувство в десния крак.

И известна доза смелост, разбира се, защото след изкачването следва спускане. Всъщност нещата на 60-градусовия наклон изглеждат по-страшни, отколкото са – докато тялото ви виси на колана, G-моделът слиза самостоятелно, стабилно и чевръсто само с помощта на добрата стара моторна спирачка и без нужда от каквито и да било електронни помощници. Накрая внушителният ъгъл на предния надвес дава възможност да излезем на равното без да се притесняваме за състоянието на предната броня. Повече опасения предизвиква дълбочината на очакващия ни кален гьол, но новото поколение е конструирано така, че да се справя с дълбочини до 70 сантиметра и преминава без проблеми за двигателя, дори когато водата стигне до нивото на мигачите отпред.

Динамичен гигант

След изпълнението на невероятната наглед задача за вдигане на летвата в пресечен терен, новото поколение демонстрира и тотално превъзходство над предшествениците си на асфалта. Благодарение на новото независимо окачване на предния мост, директното управление и допълнително предлаганите адаптивни амортисьори, G 500 успява в значителна степен да тушира негативите на високия център на тежестта и теглото от близо 2,5 тона. Налице е изобилие от мощ и отличен комфорт на возене, а почитателите на динамичния стил могат да разчитат на сцеплението на двойното предаване и компетентните намеси на ESP. Бързото пътуване по магистрала също е възможно, макар че аеродинамичните шумове от каросерията се усещат. Но както казахме в началото – по-добре е да се бърза бавно.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

За първи път от близо четири десетилетия, Mercedes създават изцяло нов G-модел. В пресечен терен новото поколение се справя все така добре, а на пътя – значително по-добре от своя предшественик. Емблематичната външност е почти напълно запазена, но луксозно обзаведеният и много по-просторен интериор вече няма нищо общо със спартанските корени на своите предци.

Текст: Мирослав Николов
Снимки: Mercedes-Benz

Коментари
comments powered by Disqus