Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes GLA 200: Промяна в курса

07.12.2020 09:15

Във второто си поколение GLA се е превърнал в един напълно функционален SUV

Няма спор, че първото издание на GLA имаше своите ценни качества, като например добра управляемост, активно пътно поведение и приятен дизайн, но той не успя да избяга от компромисите по отношение на вътрешния обем. Сега най-малкият SUV на Mercedes може да се похвали със значително по-стойностни практически качества.

Mercedes GLA дебютира в началото на 2014 година, когато модели като Audi Q3, BMW X1 и VW Tiguan вече жънеха сериозни пазарни успехи. Моделът имаша амбицията да се позиционира като динамична алтернатива на своите конкуренти, които от своя страна не закъсняха с предложения като Q3 Coupé и X2. Втората генерация на GLA е коренно различна в същността си – докато нейният предшественик наподобяваше просто на леко повдигната A-класа, новият модел има внушителна осанка и размери, които леко превъзхождат тези на Q3 и X1. Багажникът вече има съвсем приличен обем от 430 литра, който може да бъде увеличен до над 1400 литра при сгъване на задните облегалки.

Добре позната техника от А- и В-класата

Както може и да се очаква предвид технологичната база на модела, интериорът изтлежда добре познат от останалите деривати, използващи платформата с предно предаване на концерна. Горната част на арматурното табло се доминира от двата големи екрана, като е налична и версия Widescreen (10,25 вместо 7,0 инча). Повечето от функциите се управляват от тъчпада или от мултифункционалния волан – изисква концентрация, но обективно погледнато функционира сравнително добре, а и системата за гласово командване несъмнено е една от най-добрите на пазара. Типично за марката, възможностите за допълнително оборудване и персонализация са изключително богати и разнообразни.

По-висока позиция на седене и повече простор

От особена важност е да се отбележи, че цялостното усещане за простор в интериора се различава коренно от леко прихлупената атмосфера в предходното издание на модела. Водачът и спътниците му сега седят доста по-високо отпреди, благодарение на което обзорът във всички посоки е подобрен значително. Още по-същественото е, че за недостиг от пространство не може да става и дума – GLA вече е един напълно пригоден за семейна употреба автомобил. Специално по отношение на мястото на задните места двете генерации изглеждат сякаш са от различни светове – особено в комбинация с предлаганото като опция регулиране на задните места в хоризонтална посока. Багажникът е с регулируемо дъно, срещу доплащане се предлагат удобни решения като разделителна мрежа между товарния отсек и салона, сгъваема седалка до водача, електрически задвижван заден капак и т.н. Подборът на материали е на добро за класа ниво, а асортиментът от асистиращи системи за водача и мултимедийни предложения е наистина внушителен.

Изпробваната от нас версия GLA 250 4Matic демонстрира своя улегнал характер и на пътя, където автомобилът се държи спокойно и уверено, но същевременно е запазил динамичните си качества. Кормилното управление работи хомогенно и точно, а усещането в завоите е много стабилно, макар че страничното накланяне съвсем очаквано е малко по-осезаемо, отколкото при A-класата.

Комфортът на окачването напомня на по-големите модели на Mercedes

Инвестицията в окачване с адаптивни амортисьори изглежда напълно оправдана при GLA – дори в режим Sport автомобилът демонстрира забележително добра способност за абсорбиране на неравностите по настилката. Лекото царствено поклащане при преминаване през вълнообразни неравности напомня на големите модели на Mercedes, единствено късите и резки сътресения не се абсорбират с увереността, характерна за луксозните представители на марката с трилъча звезда на емблемата. Ниското ниво на шумове по време на пътуване също създават отлично усещане за комфорт.

Двулитровият бензинов турбоагрегат с 224 к.с. и 350 нютонметра осигурява енергично ускорение и солидна тяга още от ниските обороти. Като цяло моторът хармонира доста добре с осемстепенната трансмисия с два съединителя, но самата предавателна кутия на моменти реагира малко припряно, особено при ниска скорост на движение и при потегляне и спиране. Звукът на четирицилиндровата машина е приятно плътен, без в нито един момент да се натрапва. Двойното предаване осигурява надеждно сцепление и е силно препоръчителна опция при версиите с по-високи стойности на мощността е въртящия момент. Излишно е да споменаваме, че ако държите на ниския разход на гориво, то дизеловата модификация GLA 220 d е значително по-разумния избор.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов

Коментари
comments powered by Disqus