С модела GLB марката Mercedes поема по един доста интересен път
Mercedes GLB. Означение, което за пръв път се появява в моделната гама на марката с трилъча звезда на емблемата. Какво точно се крие зад него ли? От буквите GL е лесно да се досетим, че става дума за SUV, а от добавката B човек не е трудно да заключи и още нещо – автомобилът се позиционира между GLA и GLC като цена и размери. Всъщност замисълът на Mercedes GLB е доста нестандартен спрямо останалите многофункционални модели на компанията – въпреки (сравнително) компактните си размери, той има доста внушително излъчване заради своите категорични ъгловати форми и почти вертикални странични части на каросерията, а вътрешността му побира до седем души или пък повече от солидно количество багаж. Тоест, това е SUV с визия, доближаваща се повече до G-модела, отколкото да паркетните всъдеходи, при това с много добра функционалност, която го превръща в много интересно предложение за хора с големи семейства или хобита, изискващи много място.
E, мисията е изпълнена – GLB вече е на пазара и се откроява със своята наистина самоуверена осанка. Специално по външния му вид е трудно да повярвате, че наистина е базиран на платформата, позната от А- и В-класата. С дължина около 4,60 и широчина, надвишаваща 1,60 метра автомобилът се позиционира точно в сегмента на семейните SUV модели, където конкуренцията е меко казано оспорвана.
Позната стилистика и много място в интериора
За първото си пробно шофиране на модела имахме възможността да се срещнем с версията 220 d 4Matic, която разполага с четирицилиндров двулитров дизелов двигател (OM 654q), осемстепенна трансмисия с два съединителя и двойно предаване. Първото впечатление от автомобила е, че той е радващо просторен отвътре, а интериорният дизайн е нещо, което вече добре познаваме.
Повече за впечатленията ни от новия Mercedes GLB, както и множество други материали, посветени на автомобилния свят, ще откриете на страниците на априлския брой на списание auto motor und sport България, който можете да поръчате и онлайн.
Текст: Хайнрих Лингнер