Ще бъде представен до края на юни, а при търговците ще се появи през септември
Mercedes преиздаде GLK. SUV-ът стъпва на пазара през 2015 като Mercedes GLC, определено модифициран и за първи път също като AMG версия. За първи път имаме възможност да видим немаскирания интериор, дори и прототипите на новия GLC се виждат без камуфлаж. Малко преди официалното представяне, Mercedes показа първите ескизи на GLC.
Mercedes GLK е на пазара от 2008 насам и през миналата година беше удостоен с малък фейслифт. През 2015 стартира новото поколение на кросоувъра, което също като сегашния модел, се базира на Mercedes C-класата. Той ще бъде представен до края на юни, а при търговците ще се появи през септември. След това със сигурност ще обявят подробности по оборудването и двигателите на Mercedes GLC. GLC? Да, Mercedes промени през 2015 номенклатурата на серията. Така занапред последната буква означава платформата, върху която се базира модела. Mercedes промени също и името на M-класа в GLE.
Mercedes GLC става по-голям
За да се позиционира стабилно в моделното портфолио, новият Mercedes GLC е увеличил размерите си. Има видима промяна по отношение на дизайна. Привързаността към острите ръбове, отстъпва пред по-меките линии. Това се вижда ясно на последните снимки на прототипа: Предната част съответства на текущия дизайн на Mercedes. Радиаторната решетка с централно разположената звезда е изправена срещу вятъра, тесните фаровете в стила на новата C-класа достигат до калниците. Защитата отдолу е свързана с престилката. Капакът на двигател се откроява с четири ясни вдлъбнатини.
Долната линия на прозорците е приела линията на извивката на покрива, а от страничния изглед се открояват къси надвеси. Гнездата на калниците не са толкова изразителни. Две други вдлъбнатини придават контурите на страничния изглед. Особено очебийна е горната купевидна линия на покрива, стабилна D-колона се откроява в комбинация с линията на покрива и придава спортен привкус. В задната част, се показват тесните светлини, които достигат до капака на багажника. Спойлера на ръба на покрива завършва горния край, а защитата, заедно с престилката оформят долния край на задната част. Като цяло, визията отзад изглежда по-лека и по-тясна.
На интериорните снимки се вижда, че Mercedes и в GLC, е заложил на добре изпитаните атрибути и е оборудвал своя SUV с добре познатия, още от пускането на Mercedes A класа свободно стоящ екран. Като цяло интериорът е базиран на Mercedes C-класа. Така, трите въздушни отвора са разположени непосредствено под екрана. В широката средна конзола има място за затворено пространство, където се помещават поставките за чаши. Сензорният екран и управлението се намират в средата на подлакътника. Плосък трилъчев волан е на разположение на шофьора, а инструментариума е разположен в дълбоки гнезда, това отново е дело на C-класата.
Mercedes GLC за пръв път като AMG
От страна на задвижването, GLC ще стартира с оптимизираните по отношение разход на гориво и вредни емисии, дизелови и бензинови агрегати на сегашната C-класа. Заедно с различни олекотени конструктивни елементи и подобрената аеродинамика, разхода на гориво пада значително, в сравнение със сегашната гама двигатели. Освен това на ход е и девет-степенната автоматична трансмисия. Дали ще има и хибридна задвижваща система, все още е неясно.
Най-новите изображения на прототипа дават красноречиви индикации за AMG версия. На GLK винаги е отказван AMG варианта, GLC обаче ще получи такъв. Може би, под предния капак на GLC ще тупти четири-литров битурбо V8 от C-класа и ще облагороди GLC в GLC 63 AMG. AMG ще изпраща завидните 476 к.с. към всички колела.
На снимките добре се виждат по-широките арки на калниците, ново конфигурираните престилки, както и AMG -спирачната система зад големите алуминиеви джанти. Освен това, AMG версията на GLC определено е прилепнала по-ниско до асфалта в сравнение с останалите цивилни братя. Неразделна част от AMG са характерните престилки, страничните прагове и спойлера на покрива.
Докато обикновената GLC ще стъпи още през 2015, а специалната GLC 63 AMG се очаква едва в началото на 2016.