През септември 2015 ще дебютира кросоувърът, който ще замени модела с пет врати GLK
През септември 2015 ще дебютира кросоувърът Mercedes GLC, който ще замени модела с пет врати GLK. Почти по същото време ще започнат европейските продажби на новия автомобил. Както вече знаем, за разлика от GLK - GLS ще има версия с дясно кормилно управление, която ще се продава официално в Обединеното кралство. Бъдещият модел, който ще се конкурира с Audi Q5 и BMW X3, ще се основава на новата модулна платформа MRA. Същата архитектура се използва в последното поколение Mercedes C-Class.
Фанатично намаляване на разхода на гориво ще направи хибридната версия GLC 350 e, която се очаква да се появи на европейския пазар. Задвижващата система на кросоувъра ще бъде споделена с C 350 е, чиято мощност е 279 к.с. и 600 Нм.
Според добре информирани източници дължината на кросоувъра ще е 4700 мм, междуосието - 2830 мм (при GLK съответно 4536 и 2760 мм). Пространствената структура на каросерията е нова разработка, като едновременно е увеличено пропорционално използването на алуминий, стомана с висока якост и горещо формовани детайли. Базовото окачване ще бъде с пружини с пасивни амортисьори, а срещу заплащане клиентът може да получи адаптивни амортисьори и въздушно окачване, дори и функция с принудително увеличаване на пътния просвет.
В продажба ще се появят и две „горещи” модификации. Mercedes GLC 450 AMG Sport ще получи получи битурбо V6 3.0 с 367 к.с., а Mercedes-AMG GLC 63 - V8 4.0 с два турбокомпресора и мощност от 476 до510 к.с. в зависимост от настройките.
Предполага се, че GLC ще се задвижва изцяло от турбо агрегати. Базов ще бъде двулитровият бензинов четирицилиндров двигател с мощност от 184 к.с. След това идва същият мотор, но с увеличена мощност от 211 конски сили. Най-високо сама е трилитровият V6 с 333 конски сили. Дизеловите версии ще бъдат повече, а тяхната мощност ще варира от 150 до265 к.с. На клиентите ще бъдат предложени по избор версии със задно предаване или със задвижване на всички колела, а предавателните кутия ще са три - 6-степенна ръчна или автоматична със седем или девет предавки.