Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes GLE срещу VW Touareg: First Class

28.12.2018 08:58

Време е за първо съревнование на VW Touareg с Mercedes GLE

Амбициите на новия VW Touareg са големи – и това личи още от предизвикателната му хромирана решетка. Моделът е позициониран в сегмент, в който изискванията са особено високи – тук се търси едновременно дизайн, имидж, комфорт, мощност, сигурност и впечатляващо представяне по всички параметри. Време е за първо съревнование с един от основните пазарни опоненти – Mercedes GLE.

Не беше отдавна моментът, когато Mercedes GLE успя, макар и с малка преднина, да победи BMW X5 и Porsche Cayenne в сравнителен тест на auto motor und sport. Доста впечатляващо за модел, който всеки момент ще излезе в пенсия. Сега GLE идва във версия с трилитров дизелов двигател, за да премери сили с новия Touareg, който към момента може да бъде поръчан единствено в модификация 3.0 TDI V6. Като че ли е излишно да споменаваме, че третото поколение на модела се възползва от всички технологични достижения, които може да предложи модулната платформа за автомобили с надлъжен двигател на концерна Volkswagen. Тестовият автомобил можеше да се похвали с опции по ходовата част като управление на четирите колела, пневматично окачване и активно компенсиране на колебанията посредством регулируеми стабилизатори, което заедно с 20-цоловите колела покачва цената с около 15 000 лева.

Модерни времена

Вътре в автомобила най-ярката новост напълно очаквано е така нареченият Innovision Cockpit, който заема удивително голяма част от таблото. Картите на Google-Earth се изобразяват с изключително ниво на контраст и яркост, но е факт, че с някои от особеностите на новия тип прибори трябва да се свикне. Специално по време на шофиране вероятността да уцелите малките сензорни полета за регулиране на климата в купето или за активиране на комфортните функции на седалките, без да отклоните погледа и вниманието си от пътя, е почти нулева. Няма спор – ако търсите модерна интериорна атмосфера, тази тук е може би върхът на постижимото в областта към момента.

Mercedes изглежда доста по-старомоден, като това личи и по големия брой бутони и регулатори. В кой от двата автомобила ще се почувствате повече у дома си, е въпрос на вкус и нагласа. Едно от големите удобства в GLE е възможността да регулирате седалките от миниатюрните техни копия, разположени във вратите. Всъщност самите мултиконтурни седалки в GLE също са отлични, но предлаганите като опция седалки Ergo-Comfort във VW с електрически реглаж, фина кожена тапицерия, дистанционно управление на задните облегалки и дори възможност за настройване на широчината на седалищната част са още по-добри, при това във всяко отношение. Точка за VW срещу Mercedes.

Комфорт, комфорт и още комфорт

По принцип Mercedes е синоним на автомобил за дълги пътувания, в който се пътува нашироко, при почти пълна тишина и липса на стрес. Обективно погледнато това продължава да бъде факт, но конкуренцията не спи, и, както се вижда, в някои случаи се справя още по-убедително. VW осигурява повече удобство не само по отношение на седалките – големият и отлично шумоизолиран SUV неслучайно е амбициран да се конкурира с най-добрите в класа. Двигателите на двата автомобила се чуват единствено при запалване – оттам насетне във висококачествено обзаведените салони цари приятна тишина. И двамата опоненти разполагат с пневматично окачване и система за ограничаване на колебанията на каросерията, но VW демонстрира още по-силно представяне. Резки напречни неравности и капаци на шахти, които в GLE се абсорбират само отчасти, при Touareg остават напълно неусетни за пасажерите. По пътища със завои моделът от Волфсбург се поклаща едва осезаемо, докато GLE става по-неспокоен. Touareg определено печели от наличието на управляем заден мост и в изпитанията за пътно поведение е по-бърз от иначе никак не бавния GLE. Във всекидневието също се забелязва отчетливо, че в граничен режим VW започва да недозавива по-късно и е доста по-лесен и прецизен за овладяване спрямо своя конкурент. Иначе при нормално темпо, включително в бързи завои по магистрала, и двата модела се държат на еднакво високо равнище.

Изобилие от свободно пространство

По-дългият и по-широк Touareg осигурява на пътниците още повече място в сравнение с просторния GLE и това не е изненада. Освен това, благодарение на своята разделена на три задна седалка, VW e още по-практичен, но пък отстъпва при полезния товар (569 срещу 615 килограма) и максималния товарен обем (1800 срещу 2010 литра).
Флагманът на Volkswagen блести и с удивително голям арсенал от модерни предложения в областта на активната безопасност, сред които Head-up дисплей, система за нощно виждане и функция за автоматизирано маневриране с прикачен товар Trailer Assist.

Дори и без прикачен товар, Touareg успя да ни убеди, че неговите 28 допълнителни конски сили съществуват съвсем не само на хартия. При пълна газ той е значително по-енергичен от сам по себе си отлично моторизирания Mercedes. Затова пък настройките на трансмисията на модела с трилъча звезда на емблемата са с една идея по-хармонични спрямо тези на осемстепенния автоматик на Touareg.

Остава въпросът: GLE 350 d или Touareg 3.0 TDI? С нито един от двата модела няма никаква вероятност да направите грешен избор – и все пак Touareg е по-модерният и като цяло по-добрият от двата автомобила.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

1. VW
Touareg не само изглежда самоуверен – в това сравнение той съумява да печели точка след точка като на шега. Благодарение на многобройните високотехнологични решения, изживяването при шофиране е наистина впечатляващо.

2. Mercedes

Представеният през 2011 година GLE отдавна не е сред най-модерните представители на сегмента, но се представя отлично – с добър комфорт, отлична функционалност и приятна водимост, без да си позволява слабости.

Текст: Михаел Харнишфегер
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Коментари
comments powered by Disqus