Прототипите вече не са замаскирани и ни се отдаде възможност да надникнем в интериора
Mercedes тества сега новото поколение на GLE. Прототипите вече не са замаскирани и на нас ни се отдаде възможност да надникнем в интериора. Пред вас е цялата информация за W167.
Mercedes GLE W167 е базиран на E-класата
С W167 специалистите от Щутгарт конструираха нов SUV върху платформата MRA на настоящата E-класа. Тази платформа отново е оптимизирана за SUV, включително и за предстоящия GLS. Благодарение на платформата GLE теглото отново е редуцирано с няколко килограма, като се предполага, че ще бъде под марката два тона, и, разбира се, новият Mercedes GLE ще се предлага в основната версия само със задвижване на задните колела. Що се отнася до размерите, кросоувърът е нараснал незначително на широчина и междуосието.
С W167 ревизираха SUV като нова версия върху MRA платформата на сегашната E-класа. Тя ще намали теглото на SUV-а с няколко килограма, като се предполага, че маркировката за два тона няма да се прескочи и то само защото новият Mercedes GLE в основното си изпълнение е определено само със задно задвижване.
Освен това новият Mercedes GLE в сравнение с предшественика си разполага с много повече офроуд характеристики. Те включват по-голям пътен просвет, както предпазна обшивка отдолу, отпред и отзад, подобрено кръстосване на осите, въздушно окачване, блокиращ диференциал, както и трансмисия с понижаваща предавка и девет скорости.
Две AMG- версии на Mercedes GLE
Топ версиите на Mercedes GLE са AMG 63, както и AMG 63 S. Мястото на остарелия вече 5,5-литров V8 заема универсалното оръжие на концерна четирилитров V8 битурбо агрегат. Този мотор генерира в AMG-E класа от 571 до 612 к.с.. Цивилните версии ще стартират с три-литров шестцилиндров с 367 к.с. или като GLE 53 с хибриден агрегат, съответно с 435 к.с. + 22 E-к.с. От страна на дизела, тупти шестцилиндров с мощност от 286 до 340 к.с. Двигателите са с 20% по-икономични и не на последно място благодарение на монтираната 48-волтова електрическа система с 15 кВт стартов генератор. Дори и хибридният двигател ще намери приложение в новия Mercedes GLE. Тук специалистите от Щутгарт комбинират за plug-in хибрида двулитров четирицилиндров бензинов двигател с 90 кВт електрически мотор. Системната мощност трябва да бъде 279 к.с. По-късно ще се присъедини и дизелов хибрид. Предаването на мощността ще става с автоматична трансмисия, която се куплира с всички агрегати.
Визуално, новото поколение на Mercedes GLE изглежда не като революция, а по скоро като еволюция. Престилките и праговете са ревизирани, радиаторната решетка - модифицирана. Забележителните издутини от двете страни също са преобразени, а линията на профила вече е над дръжките на вратите. Типичната C-колона е наклонена срещу посоката на движение. Както и при актуалната серия, Mercedes GLE ще стъпи по-късно на пазара също и като GLE Coupé (C292).
Гигантски дисплей в ландшафта на кокпита
Поглеждайки в кабината на новия GLE, от пръв поглед се разкрива извънредно голям дисплей, който се простира далеч над средата на арматурното табло. Както и в S-класата, лявата половина служи за показване на цялата информация за шофиране, а дясната секция е предвидена за инфотрейнмънт и навигационната система. Под дисплея се откриват четири нови правоъгълни въздушни отвора. Водачът управлява с нов волан, включващ тъчпад. Седящите отзад пътници в GLE ще разполагат с много повече място.