В сравнение с предшественика си ще разполага с много повече офроуд характеристики
В момента Mercedes тества новото поколение на GLE, все още като силно замаскирани прототипи. Mercedes GLE (W166) е на пазара от 2015 като модифицирана версия на M-класата под новата трибуквена абревиатура.
Mercedes GLE W167 се базира на E-класата
С W167 специалистите от Щутгарт ревизираха кросоувъра като нова версия върху MRA платформата на сегашната E-класа. Тя ще намали теглото на SUV-а с няколко килограма, като се предполага, че маркировката за два тона няма да се прескочи и то само, защото новият Mercedes GLE в базовото си изпълнение е определено само със задно задвижване.
Освен това новият Mercedes GLE в сравнение с предшественика си разполага с много повече офроуд характеристики. Те включват по-голям пътен просвет, както предпазна обшивка отдолу отпред и отзад, подобрено кръстосване на осите, пневматично окачване, блокиращ диференциал, както и трансмисия с понижаваща предавка и девет скорости.
Две AMG- версии на Mercedes GLE
Топ версиите на Mercedes GLE са AMG 63, както и AMG 63 S. Мястото на остарелия вече 5,5-литров V8 заема универсалното оръжие на концерна четирилитровият V8 битурбо мотор. Този агрегат генерира в AMG-E класа от 571 до 612 к.с. В началото ще стартира с версии на трилитровия шестцилиндров с 333 к.с. или като GLE 43 с 401 к.с. Разбира се, в новия Mercedes GLE ще намери приложение и модифициран хибриден агрегат.
Визуално, новото поколение на Mercedes GLE изглежда не като революция, а по-скоро като еволюция. Престилките и праговете са ревизирани, радиаторната решетка модифицирана. Забележителните издутини от двете страни също са преобразени, а типичната C-колона е наклонена срещу посоката на движение. Както и при актуалната серия, Mercedes GLE ще стъпи по-късно на пазара също и като GLE Coupé (C292).