Седемкратният световен шампион подписа само за една година
Mercedes най-накрая потвърди официално, че Люис Хамилтън е подновил договора си. Преговорите между двете страни бяха отложени заради COVID-19 и удължения до началото на декември сезон, а впоследствие забуксуваха заради исканията на световния шампион.
Според слуховете основното желание на Хамилтън е било да определя сам кой ще бъде негов съотборник. Несъгласия и във финансово отношение са бавили преподписването на договора, в резултат на което новият е само за една година.
“Развълнувам съм, че ще започна деветия си сезон с екипа на Mercedes”, коментира в официалното съобщение британецът. „Отборът ни постигна невероятни неща заедно и всички нямаме търпение да продължим с успехите, както и да вдигнем още по-високо летвата както на пистата, така и извън нея.“
Тим шефът на Mercedes Тото Волф признава, че преговорите с Хамилтън не са вървели гладко и че двете страни са се нуждаели от повече време, за да изчистят условията си един към друг. Това е и причината новият договор да бъде само за една година, признава австриецът. Волф обаче отрича категорично за спънките, свързани с клаузата за вето върху съотборника и за процент от приходите на отбора.
„Що се отнася до специфичните клаузи, които се появиха в медиите, мога да кажа, че нямам идея откъде идват и че няма нищо вярно в тях“, обяснява австриецът, който вече е собственик на една трета от тима успоредно с INEOS и Daimler.
„Четох за това и ми се стори интересно, но истината е, че в нито един момент не сме дискутирали специфични клаузи, които пилотът да може да задейства. Никога не е искал нещо подобно за изминалите 8 години. Това е решение на тима.“
„Другата клауза за дял от печалбата също идва от нищото. Няма никакви основания за подобен договор. Нищо подобно не се е обсъждало.“
Друга причина за краткия срок на новия контракт вероятно е и предстоящата мащабна промяна в техническия правилник, която ще влезе в сила през 2022 година и която може сериозно да промени баланса на силите във Формула 1.