Новият автомобил на германците е минал краш тестовете на ФИА
Миналата седмица в специализираните медии се появи информация, че Mercedes и Red Bull срещат затруднения със задължителните изпитания за пасивна безопасност на новите си автомобили. При австрийците проблемът е свързан с предната част на RB18, но техническият гуру Ейдриън Нюи е категоричен, че елиминирането му е въпрос на време и че това няма да има съществени отражения върху програмата на тима.
Слуховете за Mercedes предполагат, че не са покрити изискванията при статичен страничен натиск. Отборът от Бракли за разлика от Red Bull обаче вече се е справил с проблема.
„Завършихме хомологацията преди няколко седмици“, е бил коментарът на германците по темата, който са дали на запитване от страна на GPBlog. Това означава, че всички тестове на ФИА вече са покрити, но не отрича възможността за предишни проблеми.
Причината за появата на подобни затруднения се корени в мащабната промяна на техническия правилник. Новите регулации провокират отборите да търсят и нови решения, които все още не са тествани, съответно и понякога не покриват изискванията на ФИА. Тимовете винаги имат резервен план за такива ситуации, но в повечето случаи той води до компромиси с теглото или аероефективността.
Mercedes и Red Bull до последно се бореха за двете титли във Формула 1, което неминуемо води до компромиси с дизайна на новите автомобили. Същевременно Ferrari изостави развитието на SF21 още в средата на миналата година и получи хомологация за неговия наследник през декември. Според слуховете италианците са насочили огромна част от усилията си към дизайна на новата предна час, която връща отбора към пулрод системата на окaчване, която за последно използва през 2015 година.