Ола Калениус вярва, че ограничените бюджети ще променят правилата на играта
Mercedes неслучайно спечели седем поредни титли при конструкторите и при пилотите. Отборът от Бракли се ползва с огромната финансова подкрепа на компанията майка и разполага с най-големия бюджет във Формула 1. Приблизително 400 милиона долара годишно са необходими на тима, за да функционира на толкова високо ниво, като огромна част от тях се покриват от автомобилния производител. През новия сезон обаче ситуацията би трябвало да е коренно различна.
През 2021 г. бюджетите ще са ограничени от правилника на 145 милиона долара. В тази сума не влизат разходите за маркетинг, за заплати на състезателите, както и за тримата най-високо платени ръководители, но въпреки това финансовите измерения би трябвало да са коренно различни спрямо миналогодишните. Това, както и промяната на собствеността в отбора на Mercedes, са причните Ола Калениус да вярва, че от Формула 1 вече може да се извлича печалба.
„Дори и сега възвращаемостта е повече от добра, но има как да стане още по-добра“, коментира председателят на Daimler в интервю за Motorsport-Total.com. „Мисля, че е възможно този отбор да се превърне в бизнес, който да изкарва пари. Така ще може да си съперничи с големите спортни организации като във футбола или в американския футбол.“
Химическият гигант INEOS вече притежава една трета от тима, Тото Волф също увеличи дела си до една третина, като за Mercedes остава финалната трета. Новото разпределение на собствеността допълнително ще намали финансовия ангажимент на автомобилната компания, която вече няма причини да напуска Формула 1.
„Познаваме добре INEOS и вече сме имали бизнес ангажименти с тях. Те имат огромен опит не само в технологичното отношение, но и в спортен аспект. Когато с Тото седнахме да обсъждаме как искаме да продължим, дали да включим още някого към нашето успешно партньорство, да имаме трети много силен партньор, решихме, че има голям смисъл. При сделки като тази съм сигурен, че всички страни печелят“, допълва Калениус.
Единственият проблем за Mercedes преди началото на сезон 2021 е, че Люис Хамилтън все още не е подписал новия си договор. Двете страни имат известни разминавания във финансово отношение, но вероятността седемкратният шампион да бъде заместен от Джордж Ръсел е нищожна.