ФИА изрично забранява изгарянето на двигателно масло с цел работа на мотора
Предимството, което Mercedes имаше във финалната фаза от квалификациите миналата година, бе сред водещите теми във Формула 1. В последните си турове Люис Хамилтън и Нико Розберг бяха приблизително с по 3 – 4 десети по-бързи, което не оставяше никакъв шанс на съперниците им.
Множество хипотези бяха дискутирани, като според една от тях Mercedes използва излишното двигателно масло, за да осигури допълнителната мощност на своите състезатели чрез изгарянето му. Това става възможно чрез съответните добавки, които се прибавят към него.
В момента двигателите във Формула 1 функционират като затворена система. Картерните газове се насочват директно към всмукателната система, което на теория прави възможно използването на двигателното масло като допълнително гориво. Това обаче е в разрез с правилника заради стриктните органичния относно химическия състав на горивото, което двигателят използва.
От Mercedes са категорични, че не разчитат на подобна стратегия, но от Red Bull са настояли тази зима за съответните проверки и изясняване на ситуацията. На свой ред германците са предложили ограничаването на количеството масло, което може да се използва по време на състезание, на 5 килограма.
Двете страни не са стигнали до споразумение и от екипа на Red Bull са поискали ФИА да разясни въпроса. Отговорът на Федерацията е, че използването на двигателно масло като гориво е в разрез с правилника, но и че на практика част от двигателното масло така или иначе се изгаря в двигателя.
Темата за горивото стана ключова във Формула 1 при появата на новите задвижващи системи и ограничаването на дебита и разхода. През 2015 г. имаше спекулации, че част от отборите заобикалят дебитомера и съхраняват допълнително гориво, което да използват при нужда.