В Германия продажбите ще стартират през пролетта, САЩ и Китай са планирани за април
Седанът Mercedes-Maybach S-класа е съвсем очакван по отношение на ключовите технически характеристики, повтарящ стандартната S-класа, но вместо да разкрият предвидения набор от двигатели, немците просто казаха, че са "взети от гамата на компанията". Ново за модела е умерената електрификация под формата на интегриран стартер-генератор ISG с 15 кВт. Автоматичната трансмисия 9G-Tronic също е адаптирана за работа с такава система. Също така е известно, че основното оборудване на автомобила вече включва задвижване на четирите колела.
Вертикалните ламели в радиаторната решеткаи двуцветната боя на каросерията (по избор) ще позволят да различват Mercedes-Maybach от колегата на Mercedes-Benz от разстояние, докато отстрани на тяхно място са поставени други стъкла, задни колони и джанти.
Дължината на модела е 5469 мм (+6 мм спрямо предшественика), широчина - 1921 (+22), височина - 1510 (+14), междуосие - 3396 мм (+31). В сравнение с настоящата дълга колесна база на S-класата, разстоянието между осите е увеличено със 180 мм.
Американските медии поясняват, че кариерата на Maybach ще започне с 4,0 битурбо осемцилиндров (503 к.с., 700 Нм), въпреки че други опции вероятно ще се появят по-късно. Може би ще се окаже пълноправен (и не умерен) хибрид с повече от 800 к.с. адаптиран от хипотетичния S73e (по същество същата система, базирана на двигателя 4,0 като AMG GT 73), или може би все пак ще бъде под формата на някакъв лимитиран тираж и V12 6,0. Той беше обещан на Maybach от представители на компанията още преди настоящата премиера.
Предният панел естествено повтаря S-класата с триизмерен виртуален инструментален клъстер от 12,3 инча и централен OLED екран (12,8 инча). Maybach има няколко оригинални версии на интериора, включително нови големи дървени панели на няколко места.
Седалките Executive променят ъгъла на облегалката от 19 на 43,5 градуса. Предната пътническа седалка може да наклони облегалката напред с 23 градуса (приблизително вертикално), ако се изисква повече място отзад.
С премиум опция на втория ред се появяват няколко забележителни детайла, като двойни държачи за чаши с функция за отопление и охлаждане, поднос за задния таблет за управление на инфотейнмънт MBUX, маси за изтегляне и други хубави малки неща.
Опционалният хладилник в задния подлакътник се регулира от един до седем градуса. Мощните задни луксозни врати (по избор) се отварят и затварят най-малко по седем начина (включително от седалката на водача, от предния и задния дисплей, чрез докосване на сензорния бутон). И това устройство е блокирано, ако системата за наблюдение на мъртвите зано види обект, приближаващ се отзад.
Както беше обявено, седалките от втория ред получават редица нови функции: отопление на врата и главата и масаж на прасците в опората на краката (то е по-регулируемо отпреди). Един вид асиметричен отговор на масажа на краката при Audi A8.
Характеристиките на седана включват също адаптивно осветление за задната част на салона, активно анимирано околно осветление, предни въздушни възглавници за втория ред (между другото, общият брой на въздушните възглавници е 18). Сред опциите: активно хидропневматично окачване E-Active Body Control, контролиран заден мост, цифрови светлини, базирани на микроогледални проектори с резолюция 2,6 мегапиксела (1,3 на светлина), способни да показват графики и надписи на пътя, Drive Pilot от трето ниво (от втората половина на 2021 г.).
Новият Maybach ще достигне определени пазари (компанията все още не е изяснила списъка им) до края на годината, но у дома, в Германия, продажбите ще стартират едва през пролетта, САЩ и Китай са планирани за април, а останалата част от Европа ще се включи едва през лятото на 2021 г.