Новата M-класа на Mercedes ще се сдобие с четирицилиндров мотор. Моделът ще дебютира официално на автосалона във Франкфурт тази есен.
ML 250 BlueTEC е оборудван с 2,1-литров дизел с максимална мощност от 204 к.с. и въртящ момент от 500 Нм. Благодарение на седемстепенната автоматична трансмисия и старт/стоп системата той може да се похвали със среден разход от 5,8 литра, което е с 28% по-добро постижение от това на ML 300. Емисиите CO2 са сведени до 158 г/км, а на теория с 93-литровия опционален резервоар новата M-класа може да измине 1448 км.
Другите нови попълнения в M-фамилията са ML 350 BlueTEC, който ще разчита на трилитровия V6 дизел (258 к.с. 618 НМ) и ML 63 AMG, получил новия 5,5-литров V8 (544 к.с. и 800 Нм). Следващата година Daimler ще атакува пазара с хибридна дизелова версия, базирана на ML 250 BlueTEC.
Във визуално отношение новата M-класа, която носи кодовото название W166, ще запази стилистиката на своя предшественик. Габаритите също не търпят качествени промени – дължината е 4804 мм (+24), широчината – 1926 мм (+16), а височината – 1796 мм (+19). Въпреки че използва нова база, която е в основата и на Jeep Grand Cherokee, SUV представителят от Щутгарт запазва междуосното си разстояние от 2915 мм непроменено.
За клиентите, който планират да използват M-класата не само като паркетен SUV, но и като офроуд автомобил, Mercedes предлага специален пакет с Airmatic окачването, което при нужда увеличава клиренса и гарантира високата проходимост, както и специална трансмисия с шест режима на работа. В списъка с опциите попадат още множество екстри като асистентът за нощно виждане с разпознаване на пешеходци, интелигентни светлини, активният паркинг асистент с камера за обратно виждане, Distronic Plus системата и асистентът за следене на пътната лента.
Повече информация за новата M-класа очаквайте преди официалната й премиера във Франкфурт.