Според медиен доклад Mercedes иска да включи нови варианти на модела и да замени някои познати.
Mercedes разработва нова архитектура за електрически автомобили позиционирани под и до актуалната C-класа, в която може да се побират и ново поколение двигатели с вътрешно горене. Батериите й ще използват по-евтиния литиево-железен фосфат.
Стратегия за бъдещето
На 6 октомври 2020 г. Mercedes проведе виртуален ден за инвеститори, на който управителният съвет представи стратегията на компанията за бъдещето. Автомобилният производител разчита на харизмата на четирите си подразделения (AMG, Maybach, G и EQ) и на електрическото задвижване. Според представената тогава стратегия от 2039 г. новият автомобилен парк на Mercedes трябва да бъде неутрален по отношение на емисиите на CO2. До 2025 г. швабите искат да намалят разходите за разработка на двигатели с вътрешно горене с 40 %, а до 2030 г. - със 70 %.
Разработчиците се нуждаят от спестените средства за нови електрически автомобили (BEV). В момента Mercedes разполага с 5 чисто електрически модела и 20 PHEV в гамата си. До 2025 г. трябва да има 10 BEV и 25 PHEV, а от 2030 г. броят на чисто електрическите модели трябва да нарасне на над 20, докато гамата от 25 PHEV модела оттогава ще започне да се свива. За моделите над настоящата C-класа Mercedes обяви три нови изцяло електрически архитектури още през лятото на 2021 г.
Да очакваме ли Е-CLA?
По време на събитие за дилъри във Ванкувър, Канада, главният изпълнителен директор на Mercedes САЩ Димитрис Псилакис представи следващите стъпки през май 2023 г. В съответствие с предишните прессъобщения, комбинацията от електрически модели и модели с двигатели с вътрешно горене засега ще се запази. Специално се споменават два електрически модела, чиято задача ще бъде да повишат стойностите на продажбите на електромобили. Това са електрически кросоувър с размера на GLC, от една страна, и чисто електрически CLA като първи автомобил на новата платформа MMA.
Очаква се последното да привлече до 60% повече купувачи, особено сред младите технологични последователи на Tesla. По отношение на дизайна новият електрически CLA може да заимства елементи от рекордьора по пробег EQXX.
Mercedes конструира електрически автомобили върху собствена архитектура - като VW
През 2021 г. се появи EQS - първият електрически автомобил, базиран на архитектурата EVA (Electric Vehicle Architecture), разработена за "първо електричество". Както подсказва типовото обозначение, петметровото луксозно купе с четири врати играе в сегмента на S-класата. На базата на EVA се произвеждат също SUV във формат GLS и малко по-малък седан във формат E-Class (EQE), както и съответният SUV събрат. Освен това EQA (електрически GLA) и EQB (електрически GLB) ще се базират на платформи с двигатели с вътрешно горене от MFA II (Modular Front Architecture).
Но EVA е твърде голяма и твърде скъпа за моделите от C-класа нагоре. Моделите EQA и EQB са базирани на платформа с двигател с вътрешно горене, което означава, че те не оползотворяват предимствата на електрическото задвижване и са по-малко удобни за производство.
EVA за луксозни електромобили, MMA за по-малките модели
Поради това Mercedes разработва модулната архитектура на Mercedes (MMA) предимно за автомобили, които са с модулна предна архитектура MFA II (Modular Front Architecture) в света на двигателите с вътрешно горене, т.е. и за наследниците на EQA и EQB. Тя ще бъде нещо подобно на MEB на Volkswagen. Като премиум производител Mercedes има склонност да въвежда електрическото задвижване в моделната гама отгоре надолу, поради което по-ранното завършване на EVA имаше смисъл. Тя е проектирана за пробег от над 700 км и за мощности до 500 kW (680 к.с.).
Предполага се, че MMA за автомобили до формат C-класа също ще позволи особено дълъг пробег, но ще бъде "еталон" най-вече по отношение на бързото зареждане, както и по отношение на комфорта (обезшумяването). Mercedes също така обещава, че дигиталното изживяване в автомобилите с MMA ще бъде "най-съвременно" - което се вписва с MBUX, който дебютира в A-класата. Най-важното за Mercedes е, че електрическото задвижване се очаква да бъде изключително конкурентно по отношение на разходите.
Това, което вече се подозираше, беше потвърдено от Ола Келениус в интервю през октомври 2021 г: Mercedes планира (вероятно не само) литиево-желязо-фосфатни батерии (LFP) за MMA. Те вече се появиха в презентациите в деня на инвеститорите. Ройтерс цитира изявленията на шефа на Mercedes в интервюто по следния начин: "Вярваме, че има много градски ориентирани клиенти, които не се нуждаят от E63 AMG, например. За тези начални сегменти ще разгледаме литиево-желязно-фосфатни батерии". Калениус разчита, че клиентите ще приемат по-ниските мощности в по-евтините модели. Това го поставя в синхрон с Tesla, където LFP батериите от китайския гигант CATL в бъдеще ще се използват в Model 3 не само в Китай, но и в базовия модел за целия свят. CATL също така доставя на Mercedes, например литиево-йонната батерия за EQS.