Германците са свалили колелото едва в базата си в Бракли
Валтери Ботас се движеше втори в неделната Гран при на Монако, когато пое към бокса за смяна на гуми в 30-ата обиколка. На пръв поглед всичко изглеждаше нормално в началото на процедурата, но впоследствие се оказа, че централната гайка на предна дясно колело е блокирала и въпреки огромните усилия на механиците то така и не бе свалено.
Правилникът забранява използването на гуми от различен комплект и това означаваше, че Ботас трябва да напусне състезанието, в което най-накрая имаше солидно предимство спрямо съотборника си Люис Хамилтън.
Смяната на колелата е усъвършенствана до крайна степен процедура, самите главини имат система за осигуряване на централната гайка и подобни проблеми са огромна рядкост. Дори и във Формула 1 обаче се случва гайката да превърти спрямо вложката и това да осуети смяната на колелото.
„Ако гайковертът не е позициониран правилно спрямо гайката, той може да нарани ръбовете ѝ“, обяснява техническият директор на Mercedes Джеймс Алисън. „Същото се случва, когато Phillips накрайникът не е нагласен добре на винта. Започвате да въртите и ръбовете се заоблят. После няма начин да развиете този винт с обикновен инструмент колкото и усилия да полагате, защото ръбовете не държат.“
„При нас се случи нещо подобно. Ако гайковертът се върти и не е зацепил добре, ръбовете на гайката се заоблят. Като се има предвид какъв е въртящият момент, е много лесно да се стигне до ситуация, в която не остава абсолютно нищо, за което вложката да се захване. Такава бе ситуацията при нас.“
Екипът на Mercedes не е свалил колелото в Монако, тъй като се налага използването на специални инструменти, за да бъде освободена централната гайка.
„Не успяхме да свалим колелото. Автомобилът ни стои в гаража така. Трябва да го свалим на земята и с дремела да срежем това, което е останало от гайката. Ще свършим това в базата“, коментира още Алисън преди екипът да потегли обратно към Бракли.