Първото тримесечие е ясен знак, че нещата вървят към подобряване
Оперативната печалба на Daimler за първите три месеца на годината почти се удвои – най-вече благодарение на разширяването на гамата в компактния клас, което наред с увеличаване не търсенето в САЩ и Китай, увеличи продажбите до рекордни нива.
Печалбите на групата преди облагането с данъци се увеличи до 2.07 милиарда евро за първите три месеца, стойност бележеща значително увеличение на фона на 949 милиона евро за същия период на миналата година, съгласно съобщение от Daimler.
Приходите са се увеличили с 13 % до 29.5 милиарда евро, независимо от неблагоприятните валутни курсове.
Изпълнителният директор на Daimler Дитер Цече отбеляза по този повод: "Годината започна добре за нас, както очаквахме. В течение на годината ще продължим да работим систематично върху нашата производителност и нормата на печалбата."
Рентабилността на автомобилното подразделение Mercedes се подобри с пускането на пазара на гама от нови компактни модели като A- и B-класата, GLA и CLA, както и на флагмана S-класа, почти увеличавайки се до 7 процента – значително увеличение на фона на 3.3-те процента за предишната година. Daimler твърди че възнамерява да увеличи нормата на печалба до 10% в средносрочен план.
Продажбите през тримесецието се увеличиха с 14% до рекордните 389,500 автомобила за автомобилното подразделение включващо марките Mercedes и Smart. Благодарение на добрия микс от модели оборотът се увеличи с 21% до 17 милиарда евро.
"Това са изключително добри стойности," отбелязва Ханс-Петер Водньок, икономически анализатор на разположената в Германия агенция Fairesearch. "Увеличаването на обема на производство и продажби, особено при автомобилите и по-високите средни цени помогнаха за тези резултати значително."
Разочароваща норма на печалба
Норма на печалба от 7% обаче е по-ниска от предварителните разчети на някои анализатори и е далеч от нормата от 10.1% на Audi.
"Стойностите са малко по-ниски от очакваните най-вече заради разходите по пускането на новата C-класа и компактния SUV модел GLA," отбелязва Майк Дийн анализатор в Credit Suisse. Той е очаквал Mercedes да постигне норма от 7,5%.
Все пак Mercedes увеличи доставките за първата четвърт на годината с по-високо темпо от BMW и Audi, в стремежа си да върне подразделението на Daimler към топ позицията в луксозния клас. Стремителният ръст се дължи на новите модели, чийто общ брой трябва да достигне 30 до края на десетилетието.
"Резултатите на Daimler показват връщането на позициите на марката. Очаква се заради пускането на новата С-класа това да е най-лошото тримесечие за годината, така че предстоят още по-добри резултати ," отбелязва анализаторът Макс Уорбъртън от Bernstein.
Продажбите на лидера в сегмента BMW и вторият, Audi, нараснаха при всеки с 12 процента за този период. И трите германски луксозни марки са се насочили към рекордни резултати през 2014
Компанията от Щутгарт е в рязък контраст с резултатите от миналата година, когато Daimler предупреди че ще трябва да намали прогнозата си за печалбата след девет седмици след началото на година заради по-слабите продажби.
През февруари Daimler отбеляза, че очакваната печалба „значително ще нарасне“ през 2014 година от 7.9-те милиарда евро за миналата. Освен това компанията смята че и продажбите на автомобилното подразделение ще са значително по-високи от миналогодишните 1,566 милиона.