Отборни заповеди оставиха Ботас на втора позиция в Русия
Mercedes спечели двойна победа в Гран при на Русия, но и си навлече гнева на феновете, след като германците използваха отборни заповеди, за да разменят местата на Валтери Ботас и Люис Хамилтън. Себастиан Фетел (Ferrari) остана трети и е все по-далеч от шампионската титла.
Три ключови момента белязаха състезанието в Сочи. Първият дойде веднага след старта. Спечелилият полпозишън Валтери Ботас поведе колоната без особени проблеми, докато Люис Хамилтън трябваше да защитава втората си позиция от Фетел, който реагира значително по-добре при загасването на червените светлини.
Битката между двамата бе мъжка, както и последвалият двубой в 16-ата обиколка. Пресичащата стратегия на Фетел с по-ранно спиране му позволи да прескочи Хамилтън, но гумите на британеца сработиха много по-добре и той веднага захапа съперника си. При първата атака Люис бе само на крачка от контакта заради агресивната защита на Фетел. При втората обаче пилотът на Ferrari нямаше шанс и развя белия флаг.
Третият ключов момент дойде в 25-ия тур. Ботас с лекота държеше Хамилтън зад себе си, но от питуола го инструктираха да пропусне британеца в тринайсети завой. Финландецът не се противи, а същевременно от Mercedes излязоха със скалъпеното набързо обяснение, че Хамилтън има проблеми с блистеринга и затова двамата е трябвало да разменят позицията си.
На финала Валтери Ботас наивно попита дали това ще е конфигурацията, в която ще завършат. Отговорът от питуола на Mercedes бе крайно лаконичен: „Да, Валтери! Ще говорим после!”. Хамилтън взе осмата си победа за сезона, която му отреди аванс от 50 точки спрямо Фетел, а Валтери Ботас завърши с 2,6 секунди изоставане.
Ferrari нямаше шанс в битката с Mercedes и Фетел очаквано завърши трети, следван от Кими Райконен. Италианците обаче не бяха вторият по сила отбор в Русия. Двамата състезатели на Red Bull Макс Верстапен и Даниел Рикардо потеглиха едва 19-и и 18-и заради смяна на задвижващата система, но въпреки това завършиха пети и шести.
Верстапен прекара голяма част от надпреварата начело заради максимално дългия първи стинт и имаше напълно реален шанс да се бори за победата, ако на пистата бе излязъл сейфти кар в правилния момент или ако беше заваляло. Надпреварата обаче мина чисто и десет обиколки преди края Red Bull повика холандеца за единственото му спиране в бокса.
Седмият Шарл Леклер (Sauber) спечели неофициалната победа на отборите от втория ешелон, след като още във втората обиколка изпревари основния си съперник Кевин Магнусен (Haas F1). Челната десетка допълниха двамата пилоти на Force India Естебан Окон и Серхио Перес, чиято битка този път бе дирижирана изцяло от ръководството на тима. Пълните резултати може да видите тук, а класирането в шампионата – тук.
Следващият кръг от Формула 1 ще ни отведе в Япония само след седмица.