Според британското издание Autocar Daimler работи по деветстепенна автоматична трансмисия.
Целта на 9G-TRONIC е да подобри ефективността на двигателите с голям работен обем в гамата на Mercedes-Benz. На този етап компанията оборудва своите модели със седемстепенната 7G-TRONIC, докато конкурентите от Audi и BMW вече използват осемстепенния автоматик на ZF.
Според екипа, отговорен за развойната дейност на новата трансмисия, деветте предавки са абсолютния максимум на този етап. Същевременно проучванията на Daimler сочат, че клиентите трудно биха приели вариант с десет и повече скорости.
Първият модел, който ще получи деветстепенната трансмисия, вероятно ще S-класата от моделната 2012 г.
Aнонимен
"Един малък дизелов двигател в по-малка кола с такава скоросна кутия..." нямаше да може да върви като хората... Камо ли да икономисва гориво.
Aнонимен
Един малък дизелов двигател в по-малка кола с такава скоросна кутия и разхода пада под 4 литра. Ако беше механична щеше шофъорчето ще остане без ръце.
Aнонимен
Да,клиента би взел всякакъв автоматик ,стига да е в престижна марка.Дори не са нужни маркетингови напъни за убеждаване на клиентелата.Стига да не е очевидно по-лоша от старата.Просто и се слага вълшебните думички "еко" и "по-плавно"....и всичко заспива.
Aнонимен
Клиентите биха си взели 100 степенен автоматик ако това понижава разхода на горивото, не се налага да превключват и не се усеща преминаването от скорост в скорост.
Чочко
На тоя ТИР S-Class и девет предавки ще са му малко! :D
boro
Именно на ZF е. Дори и Bentley Mulsanne и Rolls Royce Ghost ползват същия.
Aнонимен
Не съм много сигурен, но ауди ползват 8-степенен автоматик, който не е ZF.
Aнонимен
"деветте предавки са абсолютния максимум на този етап. Същевременно проучванията на Daimler сочат, че клиентите трудно биха приели вариант с десет и повече скорости." Дрън-дрън! Същото говореха навремето и за седемте предавки...