Започва приемане на поръчките за новите седан и комби в Европа в края на март
Mercedes-Benz представи новото поколение на садана и комбито на С-класата (W206). Моделът се оказа по-голям от предшественика си, а също така придоби редица съвременни електронни системи, които преди това дебютираха на актуалния флагмански седан S-класа.
Дължината на седана е 4751 мм, което е с 65 мм повече в сравнение с предишното поколение, а междуосието е увеличено с 25 мм до 2840 мм. Mercedes-Benz C-класа получава изцяло ново предно окачване с четири носача и многозвенно отзад.
Що се отнася до екстериора, новият компактен седан се родее с релефния апак и формата на предната оптика на флагманската S-класа. Mercedes C-класа ще се предлага с LED светлини с нова технология Digital Light. Всякяа светлина съдържа 1,3 млн- отразяващи елемента и холографски лещи, които се въртят с до 2000 оборота в минута. Благодарение на това системата е в състояние не само да осветява пътя, но при необходимост да прожектира предупредителни символи върху него със светлинен лъч.
Интериорът също прилича на флагманската S-класа. Така седанът и комбито на C-класата получават второ поколение информационно-развлекателен комплекс MBUX с цифрово арматурно табло с диагонал 10,25 или 12,3 инча, както и с централен сензорен екран, наличен във версии 9,5- и 11,9-инча. Броят на аналоговите бутони и физическите превключватели е сведен до минимум. Системата MBUX поддържа функция за гласов контрол, която се самообучава и разпознава команди на живо. За да бъде активирана системата, трябва да се каже „“ („Хей Мерцедес“).
Като опция се предлага информационно-развлекателен комплекс с head-up дисплей и добавена реалност. Сега предното стъкло показва не само показания на таблото и информация от бордовия компютър, но и навигационни съвети, които в реално време с помощта на графични индикатори и стрелки показват необходимата лента за движение, посоката на изхода или желания завой. Освен това системата „подчертава“ видими препятствия по пътя и пътните знаци, както и проектира друга полезна информация. Всички най-нови актуализации за MBUX се изтеглят автоматично - от облачното хранилище.
Двигателната гамата на С-класата седан и комби включва четирицилиндрови бензинови турбо агрегати с работен обем 1,5 и 2,0 литра, както и двулитрови дизелови двигатели. Всички те работят в схема „мек хибрид“ - със стартер-генератор, който осигурява допълнителни 20 к.с. и 200 Нм въртящ момент.
Базовият 1,5-литров бензинов двигател развива 170 к.с., докато по-мощната му модификация генерира 204 к.с. Двулитровият двигател произвежда 258 к.с.. Що се отнася до двулитровия дизел, той се предлага на два етапа на форсиране : 200 и 265 к.с. Mercedes-Benz C-класа ще се предлага както със задвижване на двете колела, така и със система за двойно предаване .
По желание автомобилът може да бъде оборудван с напълно управляемо шаси, където задните колела могат да се завъртат под лек ъгъл, което осигурява стабилност при високи скорости и значително подобрява маневреността при ниски скорости. Освен това срещу допълнително заплащане ще се предлага спортно окачване с адаптивни амортисьори, а базовото оборудване на плъгин хибриди включва задно пневматично окачване.
Mercedes ще започне да приема поръчки за новия седан и комби от C-класата в Европа в края на март, а самите автомобили ще се появят в шоурумовете на германската марка в средата на това лято. Цените за новия модел ще бъдат обявени по-близо до старта на продажбите. По-късно комбито на C-класа също ще има високопроходима модификация All-Terrain.