Седанът AMG и комбито завършиха програмата за развитие на семейството E-класа
В Афалтербах представиха “горещите” версии на седана и комбито на E-класата. Седанът ще се предлага в най-мощната версия E 63 S 4Matic +.
Версията AMG е изпълнена в стила на актуализирани модели на марката, но има много оригинални детайли. Предна броня с доработени въздухозаборници, радиаторна решетка с вертикални планки, увеличен заден дифузор, 19- или 20-цолови джанти , въглероден спойлер на ръба на багажника, разширени 27 мм арки на колелата, накрайници на изпускателната система - всичко това за Е 63. Появяват се и няколко нови екстериорни цвята: графитово сиво, високотехнологично сребро и матово синьо от колекцията Magno, преди това достъпно само при модели AMG GT. Освен това купувачът може да избере един от няколко пакета за оформление на външен вид.
Салонът също е доработен според моделите на съвременните модели на Mercedes-Benz. Мултимедийният комплекс MBUX сега се управлява от по-удобен тракпад, воланът е получил двойни хоризонтални спици със сензорни бутони, а тук се появява нов гласов асистент, който се стартира с командата „Здравей, Mercedes!“. От стандартните версии интериорът се отличава със седалки с развита странична опора, въглеродни вложки на вратите и предния панел и контрастни шевове върху кожата. В менюто за настройки на автомобила добавени допълнителни елементи, а цифровото арматурно табло получава уникална графика.
Актуализацията не е засегнала двигателя. E 63 е оборудван с познатия 4,0-литров осемцилиндров V-образен модел с двойка турбокомпресори. В базовата версия агрегатът развива 571 к.с. и 750 Нм, а за S-версията показателите са 612 к.с. и 850 Нм. В зависимост от степента на форсиране седанът ускорява от 0 до 100 км/ч съответно за 3,5 и 3,4 сек. Числата за комбито са съответно: 3,6 и 3,5 сек. Между другото, новите модели са по-бавни от обновеното BMW M5, което ускорява до 100 км/ч за 3,3 сек.
В режим Comfort е налична функция за частично изключване на цилиндрите в диапазона на скоростта от 1000 до 3250об / мин. Информация за активирането на системата се показва на цифровото табло, а самото превключване е невидимо за водача и пътниците.
В допълнение, по-мощната S версия използва динамични опори на двигателя. В зависимост от ситуацията се променя тяхната твърдост, коетодава възможност за увеличаване на комфорта при возене или да бъде подбрена реакцията на двигателя на действията на водача. Според производителя това е единственият автомобил в класа, използващ това решение.
Заедно с двигателя работи деветстепенна AMG Speedshift MCT роботизирана трансмисия. Благодарение на специално разработен софтуер, превключването на предавките се извършва възможно най-бързо както с автоматично, така и с ръчно управление. В режим Comfort двигателят спира и стартира, а функцията Individual поддържа изпреварване.
Всички версии E 63 са оборудвани със собствената система AMG Performance 4Matic + задвижване на всички колела, която преразпределя въртящия момент между осите в зависимост от избрания от собственика режим или пътната обстановка. Автомобилът задвижва задните колела и електрониката се намесва според нуждите. Освет тов предният мост може да бъде изключен чрез активиране на дрифт-режим.
Окачването използва AMG Ride Control + многокамерни пневматични елементи с адаптивни ADS + амортисьори. Софтуерът е напълно пренаписан, променени са настройките и еластокинематиката. 360-милиметровите композитни дискове с шестбутални спирачни апарати отпред и еднобутална отзад се предлагат като стандартни спирачни механизми за E 63. При версията E 63 S предните дискове са увеличени до 390 мм, а като опция се предлага карбонокерамика с диаметър 402 мм.