След фейслифта за живата легенда SL догодина, през 2010 г. ще се появи и изцяло нов спортен автомобил с „летящи” врати в стила на митичния 300 SL. С това Mercedes за пореден път декларират, че имат сериозни намерения името на марката отново да се превърне в олицетворение на ексклузивни спортни автомобили.
Завръщането на една легенда
Ако марката с трилъчата звезда иска да полира своя имидж и да припомни за най-славните си успехи от миналото, какъв по-добър начин от възраждането на 300 SL – неостаряващият модел, който се превърна в един от героите на 50-те години?
Цени до 200 000 евро
Суперспортният автомобил ще носи вътрешнофирмен код W197 и се очаква да влезе в продажба през 2010 година. Моментът не е избран случайно, тъй като SL ще получи изцяло нов наследник през 2012 година, а съвсем скоро ще бъде подложен на някои изключително внимателно подбрани стилистични и технически промени. Според сегашните планове на компанията, годишното производство на това Gran Turismo ще възлиза на между 3000 и 5000 бройки годишно, а цените ще варират между 140 000 и 200 000 евро, с което автомобилът ще бъде позициониран малко по-високо от Audi R8.
„ Летящи” врати и 620 к. с.
За разлика от SLR, този модел няма да се произвежда при McLaren в Англия, а в завода на Mercedes в Зинделфинген. Официалното решение за даване на окончателно одобрение на проекта стана факт на 23 юли. За разработването на автомобила ще отговаря придворния тунинг-майстор на споменава за използването 6,2-литровия бързооборотен осемцилиндров двигател, чиято мощност ще бъде увеличена до около 620 конски сили. Независимо че все още безименният спортист ще носи част от техническите компоненти на следващото издание на SL, тук става дума за принципно нова разработка. Автомобилът ще е малко по-къс от актуалния SL с неговите 4,53 метра, с компановка с предноразположен двигател и Transaxle-принцип за монтиране на трансмисията, която ще бъде обединена в общ блок със задния диференциал. Каросерията с извънредно ниско инсталирани седалки ще бъде снабдена с допълнителна рама тип „скелет”, също както и именития предшественик. Дизайнът ще бъде комбинация от утвърдени класически и внимателно подбрани модернистични елементи. Първите проекти за модела били с толкова гладки каросерии, че ръководителите на проекта дали категоричното решение за наличие на повече характерни ръбове. В общи линии пуританският автомобил ще има за цел да стане своеобразен наследник на своя предшественик от 50-те.
Още изненади преди 2010 година
На който не му се чака чак до 2010 година, припомняме, че частично обновената версия на Mercedes SL ще бъде показана официално пред публика в Женева догодина. Както и досега, върхът на гамата ще се бележи от двата AMG-модела, като модификацията 55 AMG ще се наследи от 63 AMG, а 65 AMG ще продължава да бъде абсолютният флагман на модела. През лятото на идната година се очаква дори специалната олекотена разработка SLC, която се разработва от ексклузивното спортно подразделение HWA. Въпросният автомобил ще бъде олекотен с най-малко 100 килограма в сравнение с „нормалния” SL и ще се задвижва от 6,2-литровия осемцилиндров двигател на AMG, който благодарение на система за принудително пълнене ще развива максимална мощност минимум 700 коня.
Текст: Божан Бошнаков
Компютърни илюстрации: Schulte-Nextline