Следващата генерация на S-класата ще разполага с нови, по-ефективни двигатели, както и с плъгин хибрид.
Ръководителят на развойния отдел в Mercedes-Benz Томас Вебер коментира за Autocar, че хибридната версия на S-класата ще се нуждае само от 3 литра за 100 километра пробег, а емисиите CO2 ще бъдат ограничени на 100 г/км.
За съжаление тази технология ще се отрази повече от сериозно върху крайна цена на автомобила, но „си струва да предложим тази скъпа технологична система на клиентите, които имат желание да използват подобни продукти“, коментира Вебер.
S-класата вече разполага със сериен хибрид в лицето на S400 BlueHybrid, който благодарение на съвместната работа на 3,5-литровия V6 (279 к. с.) и 15-киловатовия електромотор се нуждае от 7,8 литра за 100 километра пробег. Представеният през миналата година във Франкфурт плъгин хибрид S500 е сериозна крачка напред в това отношение – 3,2 литра среден разход и ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди.
Следващата генерация на S-класата ще получи нови високоефективни V6 и V8 двигатели с директно впръскване, принудително пълнене и стандартна старт/стоп система. В резултат на корекциите от Mercedes обещават 10% повече мощност и 25% по-голям въртящ момент при 25% по-нисък разход и емисии CO2.
На този етап обаче от компанията не планират изцяло електрическа версия на S-класата, тъй като не могат да гарантират на клиентите си достатъчно дълъг автономен пробег, който да задоволи техните изисквания.