Една изцяло електрическа версия като EQ модел ще излиза от завода в Зинделфинген
В момента Mercedes тества в Далечния север новата S-класа с работното обозначение W223, която нашите ловци на прототипи първи уловиха в обективите си.
Актуалната серия (W222) стъпи на пазара през 2013, а през април 2017 беше напълно обновена. През 2020 г. ще бъде пуснато новото единадесето поколение на луксозния лайнер. Въпреки цялостния камуфлаж, новата S-класа е разпознаваема като такава. Класически пропорции с късите надвеси, леко скосен капак на багажника и дълъг капак на двигателя. Разбира се, прототипът все още не пресъздава крайния дизайн.
Новият Mercedes S класа ще стане по-лек
Но едно е ясно: новият Mercedes S-класа от новото поколение е станал още по-голям, за да може да предложи на пътниците си повече пространство. Съответно теглото също трябва да бъде редуцирано и то благодарение на карбона и алуминия. В момента моделът тежи около 2 тона. Освен това Mercedes използва за пръв път новата платформа MRA II със задно задвижване, тъй като настоящият модел W222 все още се основава на усъвършенстваната стара платформа W221.
Към днешна дата много малко може да се каже за възможните двигатели. Сигурно е обаче, че потреблението трябва да бъде намалено, всеки агрегат е електрифициран - като лек хибрид или plug-in хибрид. Разбира се, 48-волтова електрическа система също е на борда. Една изцяло електрическа версия като EQ модел, ще слиза от поточната линия на завода в Зинделфинген.
W223 с автономно задвижване
Автономното шофиране също е голяма тема в новата S-класа. По всяка вероятност ще става дума за ниво 4, ако законодателят определи рамката. В противен случай инженерите от Щутгарт ще преразгледат новото окачване на Audi A8, което в случай на страничен удар повдига каросерията. Сигурно е също така, че новата S-класа е оборудвана със супер версия на наскоро въведената система MBUX Connenctivity.
Подобно на сегашната S-класа, Mercedes разширява серията и пуска S-класа като дълга версия, купе, кабриолет и луксозна версия Maybach.