Електрическият G-Wagen ще използва батерията и моторите на EQS за най-висока проходимост
Mercedes-Benz ще визуализира дългосрочната електрификация на своя SUV от G-класа с концепт на автомобилното изложение в Мюнхен, който ще оглави разширяването на 4x4 на немската подмарка.
Изминаха почти две години, откакто главният изпълнителен директор Ола Келениус потвърди, че конкурентът на Land Rover Defender, произвеждан от Magna, лансиран през 1979 г. като G-Wagen, ще получи нов вариант,последният произведен от Mercedes, който ще бъде G-класа.
Серийната версия се очаква през 2024 г., след което повечето от основните модели в гамата на Mercedes ще се предлагат с електричество.
Очаква се изложбеният автомобил в Мюнхен да разкрие как G-класата ще бъде рестайлирана и преконфигурирана за епохата на електричеството, с дизайн и интериорни реплики, които отблизо изобразяват крайния производствен модел - подобно на това как концептът Vision EQS от 2019 г. се е превърнал в прелюдия към новата EQS луксозна лимузина.
Като се има предвид колко фино е еволюирала G-класата от появата си преди 42 години, е малко вероятно Mercedes да преоткрие характерния си здрав дизайн с две кутии, но множество нови стилни реплики, които го привеждат в съответствие с други модели с обозначения EQ , са очаквани.
Нова форма, еднокомпонентна предна радиаторна решетка ще бъде основата разлика спрямо автомобила с двигател с двигател с вътрешно горене, както е в случая с базираната на GLB EQB, но новите дизайни на колелата и светлинните групи и преработената задна част ще помогнат да се разграничи EQG от G-класа.
Потенциалът на EQG за офроуд е демонстриран през 2020 г. от концепта EQC 4x4² - необичайна уникална доработка на първия електромобил на Mercedes, който служи като техническа витрина за семейство от нови електрически офроудъри, които компанията ще продава под новосъздадената й подмарка G.
Повдигнатото окачване и плътните черни елементи в долната част на каросерията са очевидните визуални дадености, но това са порталните оси, повишаващи просветът (повдигнати от G500 4x4²) и увеличените широчини на следите, които превърнаха фокусирания върху лукса EQC в способен офроудър и най-силно визуализирани възможности на EQG.
Инженерът по разработката Юрген Еберле призна, че „остава голям ентусиаст за традиционните офроудъри“ и каза, че EQC 4x4² показа, че такива автомобили могат да бъдат „изцяло електрически, но концептът EQC 4x4² показва способността на BEV офроудърите да излизат извън пътя по сериозен начин “, което предполага, че такава формула е в списъка с приоритетите за EQG.
Високият въртящ момент и незабавното ускоряване , осигурени от електрически задвижващ механизъм, ги правят идеални за офроуд приложения, което означава, че EQG трябва да остане вярен на идеята за движение навсякъде на G-класата, която исторически е служила в различни форми с редица международни военни сили.
Смята се, че шефовете на Mercedes са предвидили GLB и неговия събрат да бъдат пуснати на пазара като премиум, подходящи за семейството офроудъри, по подобен начин на Land Rover Discovery Sport, но с предно задвижване, получено от А-класа. Архитектурата на MFA2 е по-подходяща към операциите на пътя.
Като специализиран офроудър, EQG е малко вероятно да използва ниско разположената EVA архитектура, която ще подкрепи всички нови електромобили от Mercedes, вместо да използва електрифицирана настройка, базирана на основите на G-класата.
Адаптациите към шасито ще направят място за литиево-йонна батерия под пода, като удълженото междуосие на G-класата потенциално ще позволи пакета от 107.8 кВтч, монтиран на EQS с най-високо ниво, което би трябвало да позволи конкурентна гама от автономен пробе не толкова дълт спорс WLTP, колкото изключително аеродинамично ефективния седан .
Mercedes вече е запазил търговските марки на имената EQG 560 и EQG 580, което предполага, че офроудърэт EV ще се предлага със същата конфигурация с два д0вигателя с мощност 516 к.с., 631 Нм като топ версията на EQS на начално ниво, но с по-малко възможности.
Като се има предвид фокусът на модела върху способността за офроуд , EQG 450 със задно задвижване е малко вероятно, но кормилното управление на задните колела, както е монтирано на неговия събрат от седана, би укрепило способността на EQG за движение извън пътя и маневреността в града.
Очаква се всички варианти на EQG да запазят премиум фокус, като се има предвид, че Mercedes ще пуска на пазара модели с G обозначения под флага Adventurous Luxury, което означава, че няма да видим EQG с утилитарни спецификации, както G-Wagen исторически е бил.