Шестцилиндровите редови мотори са запазена марка на BMW, но от 2015 г. основните им конкуренти от Щутгарт влизат в директен спор с аналогичните като архитектура мотори.
Ако се съди по информацията, която колегите ни от британското издание Car имат от „приятелски настроен инженер на Mercedes“, то бордът на директорите е одобрил проекта за нова фамилия двигатели.
На този етап информацията по темата е твърде оскъдна. Знае се единствено, че новите двигатели ще започнат да се вграждат в моделите на Mercedes от 2015 г. и че те ще бъдат четирицилиндрови редови, шестцилиндрови редови (с единичен и два турбокомпресора), както и V8, но с редуциран до 4 литра работен обем.
Rudi
До 98-99 имаха редови шестаци 260, 280, 300, 320 и АМГ 3.6 ако не се лъжа това са бензинови, след фейслифта на на Ц и Е класите започнаха да монтират V6 240, 280, 320, остана само дизеловия редови за Е и С класата 320цди наследник на 350тд, 300д и 300тд. до 2006. Бенц имат традиции при конструирането на редови шестцилиндрови мотори, преустановиха производството точно с тази цел че са по-малки като габарит и лесни за монтаж. До като баварците останаха единствени с редови шестак по едно време и на истина го усъвършенстваха до безкрайност. Мерцедес са способни да правят ''чудовища'', моторите и на двете фирми са уникални и достойни за уважение.
Pif
....малко ме съмнява да се откажат от V6 доста по-къс е от редовия и купетата си искат дълго "торпедо" отпред...
Pif
Хм.....от 2003 до 2006....3 години!!! Голямо производство ще да е! При баварците говорим за ДЕСИТИЛЕТИЯ непрекъснато производство...бензин...,дизел...(до днес вкл.) !
Анонимен
Чак пък да са запазена марка на БМВ.... E 320 cdi произвеждан от 2003 до 2006година са с редови 6 цинилдров. През 50-те години на миналия век мерцедес ползват 6 цилиндрови редови.