Притежателите на SL са изправени пред интересен казус: новият Jaguar XKR Cabrio представлява интересна алтернатива на безспорния шедьовър на марката с трилъча емблема, която при всички положения ще се окаже интересна не само на почитателите на британската компания. Сравнителен тест на двата модела.
Всички досагашни опити за копиране на неповторимия дух на SL са се проваляли, кои с гръм и трясък, кои просто безславно... Затова и Jaguar взе мъдрото решение да не създава своеобразен клонинг на SL с новото издание на ХК: в случая Mercedes е послужил само като мерило, а крайният резултат е съобразен с новите виждания на управата на Jaguar. В крайна сметка новият ХК е малко по-лек, може би по-ексцентричен и с една идея по-фин от SL, като по този начин се превръща в негова доста атрактивна алтернатива.
Това се отнася в особена степен за спортната версия XKR. Върховата модификация в гамата на модела предлага именно онова, което му липсва на „обикновения” ХК, а именно повече „жега” под предния капак и по-характерно излъчване. Със своите 416 к. с. XKR отговаря по впечатляващ начин на желанието на купувачите за повече мощ, а цената му е почти идентична с тази на SL 500.
SL си остава все така впечатляващ и след пет години производство
Автомобилът излъчва ненаподобим авторитет, без да се опитва да бъде надменен мачо. С изключителния си твърд сгъваем покрив той представлява пълноценна комбинация от кабриолет и купе, каквато не можете да намерите никъде другаде.
XKR изглежда може би малко по-атлетичен, неговите мускули играят по-забележимо под елегантното метално трико. Който иска да бъде видян на всяка цена, вероятно ще предпочете Jaguar като по-подходящ избор. Излъчването на автомобила се подсилва и от мекия гюрук с малък заден прозорец, което не прави ХК по-практичен, но пък го кара да изглежда някак благородно и изискано. Наличието на допълнителни седалки отзад се оказва само привидно предимство пред германския опонент – оскъдното място в тази част на интериора ги превръща по-скоро в разширение на багажника.
И все пак Mercedes гали човешките сетива по-фино, отколкото британския спортист. Това се дължи например на по-удобните и ергономични седалки и изобщо на по-благородната атмосфера: изисканите материали, педантичната до най-дребния детайл изработка, издържаният до край в стилово отношение дизайн – благодарение на всичко това, SL оставя у своя притежател чувството, че е инвестирал парите си в същински шедьовър – нещо, което при XKR би могло да се каже само с известни уговорки.
Превъзходно изработеният мек покрив на Jaguar е на практика също толкова тих, колкото и твърдата конструкция на Mercedes, а алуминиевата каросерия на британеца е сред най-солидното, което може да получите в тази категория. Разликите в теглото обаче се оказват изненадващо малки – XKR е по-лек от SL с едва 52 килограма. Това обяснява и малкото му предимство по отношение на динамиката: независимо от по-високата си номинална мощност, Jaguar се ускорява от място до 200 км/ч само с 1,6 секунди по-бързо от Mercedes.
Изобилие от мощ и фини маниери при всякакви ситуации
Култивирано ръмжащият V8-двигател на XKR работи плавно и предлага изобилие от мощ в практически всички работни режими, напомняйки за най-добрите британски традиции в тази област. Освен това, 4,2-литровият агрегат с принудително пълнене с помощта на механичен компресор се комбинира серийно с оптимално настроена шестстепенна автоматична трансимися, хармонията с която води до отлични маниери при всякакъв стил на шофиране. Използваната трансимися е с марка ZF и е може би най-сполучливия автоматик, създаван някога, наред със седемстепенната конструкция на Mercedes. Като допълнение към това обаче, SL 500 може да се похвали и с най-добрия за момента сериен атмосферен V8-двигател. Маниерите му на работа и динамичните показатели са трудно описуеми, и за капак на всичко, дори разходът на гориво е изненадващо умерен – 14,1 литра на 100 километра. Респектиращ показател за автомобил с маса 1,9 тона и мощност почти 400 к. с. – за сравнение, Jaguar се нуждае средно от 16,3 литра на 100 километра.
XKR се представя особено силно по отношение на фината настройка на ходовата част, която предлага отлична стабилност, съчетана с чудесен комфорт на возене. Макар и много леко, SL отстъпва що се отнася до спортното поведение в завой, но затова пък е безкомпромисен в областта на комфорта и по този показател той е абсолютен и безспорен лидер в класа си.
И така: първото място на SL 500 в този тест едва ли би трябвало да изненадва някого... Което по никакъв начин не омаловажава впечатляващия набор от качества на XKR – все пак карането на Jaguar все още е специално преживяване. Изборът между XKR и SL е изцяло въпрос на вкус. И двата автомобила си заслужават парите, но живата класика на Mercedes си запазва статута на неостаряващ шедьовър, чието име се изписва със златни букви в автомобилната история, още преди да бъде пуснат в продажба.
Анонимен
Драги Джони, ягуарите макар и вече индийска продължава да ползва фордовски части. СЛ 500 е по евтин от версията на ягуар с под 300 коня. Ти може да се подмокряш при вида на ягуар, но истината е друга.
johnie
a we jaga e nai qkata kola.mercedesi ima na sekude.pi4kite kat vidat jaguar naprao se podmokrqt. kai dali ne e taka
Mercedes-Benz
offf aman ot niakvi testove na obiknoven mercedes sre6tu sporten drug model. ia sravnete toia XKR sre6tu SL63 ili SL600 a za SL65 puk ne komentiram izob6to... ako 6te sravniavate koli triabva da sa v edna kategoria. SL500 sre6tu obiknovenia XK s V8 dvigatel no obiknovenia. 6tom mercedesa i sega pobejdava napravo 6te sma4ka obiknovenia jaguar puk neka da si e aristorkati4na kola
ESP OFF
JAGUAR са смешници вече и кои ги пише тия тъпи сравнения? и като jaga е по бърз от 0 до 200 км/ч за коя версия. щом МОТО ПФОЕ го продава от това кола не става !!! даже има рима !!! >:-)
lino
az li4no mislq 4e jaguara e za po aristokrati4ni xora - nie imame x-type 3.0 i e straxoten po otnoshenie 4e v nego ima mn pove4e luks ot kolkoto v c klasa audi a4 bmw3 a dori i 5 . pravi vpe4atleniq i e straxotna kola. sto se otnasq za mercedes mn sa kompleksarsi i xaresvasam samo cl 65amg