Daimler официално представи откритата версия на SLS AMG. За задвижването на роудстъра отговаря познатият 6,3-литров мотор на AMG със своите 571 к.с.
Развойната дейност по откритата версия на SLS AMG е продължила цели три години, като най-голямо внимание е отделено на устойчивостта на усукване на купето, на динамичните характеристики, на текстилния покрив и на шумоизолацията и сведените до минимум вибрации. Самото шаси е усилено допълнително заради липсата на горната носеща конструкция, но въпреки това теглото му е само с два килограма по-високо от това на купето, а именно 243 кг. Разликата в общата маса между двата модела пък е 40 кг, което означава, че при роудстъра тя достига 1661 кг.
Новата конфигурация на каросерията означава, че „крилатите“ врати трябва да бъдат заменени с конвенционални. Мекият покрив пък използва трислоен текстил, като конструкцията му позволява той да се отваря или затваря при скорост до 50 км/ч за 11 секунди. Според официалния пресрилийз паразитни шумове при него няма дори и при пиковата скорост от 317 км/ч (колкото и при купето), а същевременно обемът на багажното отделение достига 173 литра независимо дали пoкривът е разгънат или прибран. За сравнение този при купето е 176 литра.
И по отношение на динамичните характеристики новият роудстър не изостава от своя първообраз, тъй като спринтът от 0 до 100 км/ч изисква 3,8 секунди. Това, естествено, е провокирано от факта, че зад предната ос работи същият атмосферен V8 с 6208 куб. см, който генерира 571 к.с. при 6800 об./мин и 650 Нм при 4750 об./мин.
В салона впечатление правят кожената тапицерия на спортните седалки, стандартната AIRSCARF система за подгряване на зоната около врата на водача и неговия спътник, аудиото на Bang & Olufsen BeoSound AMG, както и AMG Performance Media системата, която позволява записването на серия от телеметрични данни.
Премиерата на открития SLS AMG е планирана за автосалона във Франкфурт тази есен. Дотогава ще продължат и тестовете, които в момента екипът на AMG провежда активно с новия модел.