За тази цел производителят използва камион Actros, оборудван с подходящата технология
Немската компания Mercedes-Benz започна изпитания на автономна система за управление, наречена Highway Pilot по обществените пътища. За тази цел производителят използва камион Actros, оборудван с подходящата технология.
В момента товарното превозно средство може да пропътува 484 км без шофьор на специален участък на Denkendorf Airport, Щутгарт. Това стана възможно, след като местните власти одобриха идеята за този експеримент.
На изпитателното трасе камионът е оборудван със система на Highway Pilot, която е в състояние да поддържа безопасна дистанция до автомобила отпред, може да се движи в колона, включва спирачки и реагира на промените в движението. В екстремни ситуации водачът може да поеме сам управлението.
Трябва да отбележим, че системата Highway Pilot, за да работи коректно, се изисква постоянна връзка с интернет. Технологията включва външни сензори, радари и камери. Функцията автопилот в присъствието на шофьор може да се извършва само при движение по магистрала. Електрониката не позволява товарният автомобил да се отклонява от правилата за движения по пътищата и ще доведе до намаляване на броя на произшествията с големи превозни средства. В населените места камионът с тази технология не може да се справи.
"Успешното провеждане на първия тест по обществени пътища е много важна стъпка за нас. Ставаме все по-близо до абсолютния безопасен режим на товарния транспорт. След като комисията оцени положително резултатите от тестовете, ние можем да вървим напред ", каза членът на Управителния съвет на Daimler Волфганг Бернхард.
Известно е, че в края на септември 2015 КамАз проведе първи изпитания на Набережни на руските камиони с автономно управление. Товарният автомобил може да се движи и маневрира без помощта на водача на закрит полигон.
Прототипът е базиран на серийния камион КамАЗ-5350. От стандартнаната модификация моделът има допълнително оборудване, чрез коео камионът може да се движи без участието на водача. Това са радар, активен оптичен сензор, видео камери, комуникационни системи и друга електроника на борда. Освен това за камиона с автопилот е проектиран джойстик за дистанционно управление. Монтажът на оборудвания безпилотен КамАЗ бе завършен през май тази година. Серийното производство на руския камион с автопилот може да започне не по-рано от 2 години.