Кими Райконен бе най-бърз във втория ден от предсезоната подготовка
Alfa Romeo и Кими Райконен изненадващо оглавиха класирането след втория ден от зимните тестове. Световният шампион за 2007 година спря хронометрите на 1:17.091 минути в последния час от следобедната сесия, което бе само с десета по-слабо постижение от рекордната обиколка на Люис Хамилтън (Mercedes) вчера.
Райконен обаче направи своя най-бърз тур с най-меките C5 гуми на Pirelli, докато Хамилтън използва C2 сликове. Същевременно финландецът изкара и червения флаг четвърт час преди края на днешната сесия, след като спря между осми и девети завой заради технически проблем.
Второто време на Racing Point и Серхио Перес, който прекара по-голямата част от деня начело на класирането, отново предизвика серия от коментари, но те бяха нищо в сравнение с шума, вдигнал се около W11 на Mercedes и новата Dual Axis Steering (DAS) система.
Тя се контролира директно от кокпита, като състезателят издърпва към себе мултифункционалния волан, след което го избутва отново напред преди завой. На този етап не е ясно как точно функционира, но според специалистите в падока DAS регулира сходимостта на предните колела.
На теория отворената предница дава по-добра стабилност в завой, докато затворената оптимизира поведението на автомобила на правите. Използването на подобен механизъм обаче би бил в противоречие с техническия правилник, който забранява корекции в настройките на окачването докато автомобилът е в движение.
В Mercedes са категорични, че иновативната концепция не се конфронтира с правилника. Германците дори публикуваха специално видео, в което техническият директор Джеймс Алисън обяснява, че DAS „позволява на пилота допълнителен механизъм за контрол на кормилната система”. „Защо го правим, как точно работи всичко, ще запазим в тайна, но се надяваме, че тази иновация ще ни осигури предимство през сезона”, допълва още британецът.