Над 1000 компонента ще бъдат обстойно проверени заради инцидента в Испания
Люис Хамилтън и Нико Розберг катастрофираха в спор за лидерската позиция още в първата обиколка на Гран при на Испания. Инцидентът извади и двамата от надпреварата и остави Mercedes без нито една спечелена точка. Проблемите за германците обаче не приключват дотук. И двата автомобила трябва да бъдат обстойно проверени и структурната цялост на всяка част да бъде валидизирана.
„За щастие подобни инциденти стават много рядко при нас, но когато се случат, разчитаме на отлично работещи процедури за справяне със ситуацията”, коментира Роб Томас, главен оперативен директор на Mercedes. “Когато автомобилите се върнат в гаража на пистата, следват куп анализи, телефонни разговори. Въз основа на информацията от пистата изготвяме списък за проверка.”
„Безопасността е от първостепенно значение. В списъка за проверка попадат всички компоненти, в които се съмняваме и които могат да я поставят под въпрос. Този път в него са записани 1000 – 1200 елемента. Те пристигат при нас. Може да са разбити, да се нуждаят от ремонт или да са под съмнение. Част от по-големите възли като например предното крило отиват в департамента, отговорен за тестовете. Не се разглобяват, а се проверяват в целостта си, за да се оцени структурната им цялост. Част от другите компоненти се тестват за пукнатини, измерват се стриктно габаритите им за евентуална промяна.”
Този път екипът на Томас разполага с един ден по-малко, тъй като в Монако свободните тренировки започват в четвъртък, а не в петък. Това обаче не притеснява главния оперативен директор на германците.
„Тук става въпрос за компромиси и бързо взимане на решения. Приоритет номер едно е да сме сигурни, че автомобилът е безопасен, така че проверяваме на първо място елементите от клас А като окачването. Тези компоненти трябва да са перфектни, те са от първостепенно значение. Впоследствие тестваме частите, които имат пряк ефект върху поведението на автомобила на пистата, а както знаем, именно там е силата ни. Всички са пределно мотивирани да подготвят максимално добре тези части и да сме на ниво още в самото начало на уикенда.”
Въпреки нулата в Испания Mercedes продължава да е начело в шампионата на конструкторите с аванс от 48 точки спрямо Ferrari.