Новият Mercedes V-класа ще отбележи премиерата си по време на автомобилното изложение в Женева.
Новият Mercedes V-класа ще предлага пространство за до осем души. Mercedes иска в бъдеще новата V-класа да се наложи като най-големият модел лек автомобил на марката.
Асортиментът на новата V-класа на Mercedes обхваща две линии на оборудване, спортен пакет за екстериора и дизайнерски пакет за интериора, две междуосия (3200 мм и 3430 мм), три дължини на каросерията (компактна, дълга и много дълга) от 4895 до 5370 мм, както и три двигателя. Височината на автомобила е 1,88м. Стандартното изпълнение разполага с плъзгаща врата в дясно, втората плъзгаща врата се предлага като опция.
За да може автомобилът да отговори на изискванията за лек автомобил, интериорът значително е подобрен в сравнение с преди . Кокпитът демонстрира някои елементи от S-класата и новата C-класа. Информационно-развлекателните дейности са поверени на най-новото поколение на Comand системата, екранът е от C-класата, тъчпадът позволява въвеждането на данни да става посредством жестове и думи.
Новото изпълнение е подчинено изцяло на дизайна на новата линия на Mercedes. Така в новата V класа отново ще открием черти, познати от S- и C-класата. Радиаторната решетка е вертикална, има хромирана звезда и два хромирани ламела. Фаровете наподобават формата на крило. Капакът е по-висок, вълнообразните вдлъбнатини по фланговете са по-дискретни. В задната част капакът достига непосредствено до кантовете, задното стъкло е значително по-голямо и светлините имат нов LED дизайн.
Таблото наподобява това на C-класата, само вентилационните отвори са малко по-различни. Операционната система Comand е разположена на арматурното табло и така освобождава достатъчно свободно пространство.
Mercedes V-Класа със седалки в много варианти
Що се касае до местата за сядане, Mercedes е оборудван стандартно с четири индивидуални седалки в задната част. Като алтернатива на индивидуалните седалки на задните редове се предлага и двуместна пейка в две части с единично сгъваеми облегалки, както и пейка с три места за сядане и облегалка съответно в две и три части. Тройната седалка от последния ред също предлага избор с две възможности – едната за спане, другата за багаж. Седалките са монтирани на релси така, че да отговорят на всички изисквания за по-голямо пространство и обем, както и за възможност за обръщане посоката на местата. В допълнение към това, предният ред разполага с интегрирана сгъваема масичка. При необходимост от XXXL-пространство, всички седалки могат да бъдат свалени.
Ново при Mercedes V-класа е самостоятелното отваряне на задния прозорец, който позволява достъп до двупосочно регулируемата височина на пода на товарното пространство с полезен товар от 50 кг. Вратата на багажника се отваря електронно, като по желание съществува възможност за застопоряване на всяка височина.
Многобройни помощни системи на борда
По отношение на безопасността, новият Mercedes V-класа също има с какво да се похвали. Автомобилът разполага с многобройни помощни системи и Pre-Safe, така добре познати от S-и C-класата. Към новите технологии ще причислим асистента за страничен вятър, 360-градусова камера, адаптивен круиз-контрол, свързан със системата за предпазване от сблъсък, асистент за разпознаване на пътните знаци с предупреждение за движение в насрещната лента и поддържане на правилната посока, асистент за мъртвия ъгъл, интелигентни LED фарове и асистент за управление на дългите светлини.
Mercedes V-класа само с дизелови двигатели и задвижване на задните колела
По отношение на задвижването Mercedes V-класа разчита изключително на добре познатия 2,1-литров четирицилиндров битурбо дизелов двигател. Той се предлага в три нива на мощност. Базовият вариант V 200 CDI генерира 136 к.с. и 330 Нм, а версията V 220 CDI 163 к.с. и 380 Нм. Топдвигателят е V 250 BlueTec с 190 к.с. и 440 Нм. По-слабите версии са куплирани с шестстепенни механични скоростни кутии, а топдвигателят е със седемстепенна автоматична трансмисия с възможност за различни програми на управление, както и други функции като например Overtorque, която дава възможност да се генерират допълнително още 14 к.с. и 40 Нм във фазите на ускорение. Задвижват се единствено задните колела. Mercedes е заложил в бъдеще да се задвижват и четирите колела, както и да вмести още по-мощни двигатели в моторното отделение.
V-класата разчита на независимо окачване и адаптивни амортисьори. Като опция се предлага и спортно окачване. Спирането се осъществява с 300-милиметрови спирачни дискове (V250:330 мм дискове отпред). ESP системата помага на водача при изкачване на височини и за стабилизиране на ремаркето. Максималният товар на ремаркето е от 2 до 2,5 тона.
Новият Mercedes V-класа ще бъде в търговската мрежа в края на май, поръчките започват от 6 март 2014 година - първоначално само като вариант с дълга база, а компактната и удължената версия ще следват по-късно. Цените започват от 42 900 евро за дългата версия.
Пазарен старт с Edition 1
Обявено е също така, че V-класата ще стартира на пазара със специална серия Edition 1. Тя е изградена на базата на V250 Bluetec и заедно с другите неща е оборудвана с 19-цолови алуминиеви джанти, тонирани стъкла, кожена тапицерия, екзотична дървесина, вентилирани предни седалки, автоматичен климатик и климатична система за задната част, озвучителна система Burmester, система Comand, две плъзгащи се врати и множество асистиращи водача системи.