Новата охладителна система спасява отбора в Германия според Ботас
Mercedes имаше съществени проблеми в Австрия, където заради високите температури германците трябваше да занижат работните режими на своята задвижваща система. Екипът в Бракли обаче е съумял да ревизира охладителната система за Гран при на Германия, което е огромно значение според Валтери Ботас.
„Мисля, че има прогрес. Ако бяхме с пакета, който използвахме в Австрия, щяхме да имаме сериозни проблеми”, коментира финландецът.
Горещата вълна, обхванала голяма част от Европа, не пропусна и „Хокенхайм”. Температурите по време на свободните тренировки в петък бяха изключително високи, но прогнозите са за по-хладно време през уикендa и дори за дъжд.
„Сега направихме няколко силни дълги серии, а мисля, че ще е още по-добре в събота и неделя. Но все пак е важно, че сме подобрили автомобила.”
„Беше изключително горещо. Не мога да си спомня да сме карали при такива условия тук. Но както и да е, ситуацията е еднаква за всички.”
"По-трудно е за пилотите, за автомобилите, за гумите. Прегряват бързо, особено в трети сектор заради комбинацията от завои.”
„Много са чувствителни. Ако се пързаляш дори и с една идея повече, температурата на гумите може да скочи с десет градуса и веднага да загубиш няколко десети.”
Ferrari очаквано имаше предимство в първите две тренировки в Германия. Себастиан Фетел бе най-бърз в петък сутрин, а съотборникът му Шарл Льоклер завърши на върха във втората сесия.