Немската компания откри в Пекин вчера нов център за развойна дейност
Водород за гориво, соларни клетки в каросерията, то и дизайнът трябва да бъде футуристичен. Визуално Mercedes G-Code би могъл да бъде предвестник за купе версията на наследника на GLK.
Mercedes откри в Пекин вчера нов център за развойна дейност. В бъдеще там ще се раждат модели и мобилни концепции от азиатска гледна точка. Като първи продукт на новите бъдещи дизайнери, германците демонстрират студията Mercedes G-Code, която представя футуристично скицираното SUV купе.
Mercedes G-Code купе с футуристичен дизайн
Къс и набит, Mercedes G-Code е стъпил здраво върху своите 21-цолови алуминиеви джанти. С дължина само от 4,10 м, след късия капак на двигателя следва зимна градина и силно скосен покрив на купето. Дълги предни и къси задни врати се отварят в противоположни посоки и са без B-колона. Надвесите са изключително къси. Почти невидимите А-колони, оптично обрамчват прозорците на широкия 1,90 м и висок 1,50 м G-Code. Увеличеният пътен просвет и загатнатите защитни елементи отпред и отзад подчертават чертите на SUV. По-късият с 30 см от GLA, G-Code би могъл да се превърне в суперкомпактен SUV или да генерира идея за GLA купе, като заслужи наименованието купе. Визуално, предницата също може да бъде доказателство за това какво могат да очакват феновете на Mercedes от наследника на консервативно ръбестия GLK, който е наречен така, изхождайки от C-класа GLC.
Лицето на G-Code блести в различен цвят в зависимост от режима на работа. Това става благодарение на голям екран зад централната звезда в радиаторната решетка. Съпътстващите LED фарове изпълзяват от убежищата си само по време на работа. По същия начин, само при необходимост, се активират въртящите се камери за обратно виждане на А-колоните, които заместват традиционното огледало за задно виждане.
Задвижване с водород и електричество
Футуристична, като цялото излъчване на G-Code, е и концепцията за задвижване. Под предния капак работи двигател с водород, компресор, а електрическа машина изпраща енергия към задната ос. Тя рекуперира енергията си при спиране посредством кабел от контакта или от мултиволтаичната боя на каросерията. Дори и електростатичният заряд от вятъра при движението, както и повдигането на шасито се отвеждат обратно в енергийния цикъл. В зависимост от режима на работа на Mercedes G-Code се задвижва чисто електрически, в хибриден режим - със задвижване на предните или на всички колела.
Истинският спектакъл е в интериора: Когато вратите бъдат отворени, седалките се движат в състояние на покой. Когато бъдат заети 2+2 местата, седалките и педалите заемат работно положение посредством смартфон и се настройват оптимално благодарение на сканирането на тялото на пътника. Едва тогава се разгъват воланът и дисплеят. Сякаш невидима ръка настройва вентилационните отвори спрямо необходимостта.
Ако пътниците отново трябва да слязат от G-Code, електрически мини скутер осигурява мобилност в градска среда.