Дългоочакваният момент настъпи – Mercedes представи първия пикап в своята история
Среща с Х-класата във версия с двойно задвижване и битурбодизелов двигател със 190 к.с.
За да формулираме еднозначно първоначалните си впечатления от Х-класата на Mercedes, би било най-добре да започнем малко по-отдалеч. Защото при автомобили като този от основна важност са преди всичко очакванията, с които човех подхожда към него. Какво според вас трябва да представлява един пикап с марката Mercedes? Дали трябва да бъде истински Mercedes (колкото и разтегливо да е подобно понятие), само че с каросерия пикап? Ако да, какъв точно Mercedes би следвало да бъде това – по-скоро лек автомобил с луксозен характер или по-скоро лекотоварен модел с изявени професионални умения? Или пък е логично да очакваме това да бъде просто един добър пикап, само че с някои отличаващи го от конкуренцията качества, които се смятат за задължителна част от репертоара на всеки Mercedes? Три възможни основни отговора, всеки от които от своя страна дава широко поле за допълнителни нюанси.
Време за отговори
Отвън автомобилът излъчва сила и могъщество – това без съмнение се дължи в голяма степен на самите размери на каросерията, които са направо огромни за европейските мащаби, но и на мускулестия дизайн, който превръща Х-класата в истинска звезда по пътищата, съдейки по реакцията на минувачите и останалите участници в движението. Голямата фирмена решетка с внушетелна по размери трилъча звезда говори недвусмислено за амбициите за превъзходство на модела, страничната линия също е доста различна от това, което може да видим при една Navara. Но въпросите остават – какво се крие зад самоуверената осанка на този масивен пикап?
Истината е, че човек успява да си даде доста ясен отговор на повечето въпроси доста бързо след като се качи в кабината на Х-класата и измине няколко километр зад волана на внушителния исполин с дължина на каросерията над 5,30 метра. Обстоятелството, че автомобилът използва техниката на Nissan Navara и Renault Alaskan и слиза от заводите на френско-японския алианс във Барселона, излиза наяве, макар и едва от втори поглед. По всичко личи, че си имаме работа с класическа корава машина, която може да служи както за работа, така и за удоволствие.
Повече за новата Х-класа на Mercedes може да откриете на страниците на мартенския брой на списание auto motor und sport България.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов