С 12-литровия двигател и 116-тонното си брутно тегло той е новият топ модел
Zetros е новото попълнение в програмата на Mercedes. Камионът Hauber може да стигне там, където обикновените камиони са безсилни. Zetros 3643 с 12-литровия двигател и 116-тонното си брутно тегло е новият топ модел.
Mercedes Zetros е универсален
Той всъщност е големият нов Unimog, защото Mercedes Zetros е именно това - едно универсално возило. Докато високоспециализираният "Mog" дори и ценово се раздели с нови сфери, Zetros на Daimler е новият голям всъдеход, конструиран да преодолява и най-непроходими терени. Специално конструираният камион Hauber в момента се нарежда в ценовата листа срещу 110 хиляди евро и в различните си версии като 4х4 и 6х6 е подходящ за екстремни условия. Като се започне от кемпер и се премине през офроуд бус, рали автомобил и се стигне до селскостопански трактор, може да се каже, че Zetros е компилирал всичко.
Но истинският крал на фамилията Zetros е триосовият Mercedes Zetros 3643 AS 6x6, който се изявява като влекач до 116 тона и не се нуждае от павирани пътища. Mercedes Zetros 3643 AS 6x6 е конструиран с приоритет за къртовски труд, където и да е, като например строеж на тръбопроводи в арабския свят.
Шестцилиндровият двигател OM 457 LA, с 11,97 литра работен обем, 428 к.с. и 2100 Нм максимален въртящ момент задвижва огромното тяло на Mercedes Zetros 3642 6x6 . Двигателят е сертифициран по Eвро 3.
Дванадесетлитров обем
Подобно на цялата серия, и Zetros 3643 бива предлаган в различни конфигурации. Освен стандартната кабина се предлагат и просторни кемпери със седем места. За тази цел шасито може да бъде с различни надстройки (максимално общо тегло 40 тона), също така двойните гуми на задните оси могат да бъдат заменени с единични.
В миналото обичайна, но днес много необичайната конструкция на камиона Hauber, Zetros притежава някои предимства. Позиционирането на кабината зад предната ос е предимство, особено при всъдеходите. Така центърът на тежестта се смъква надолу от по-ниската височина, освен това комфортът при шофиране, както и субективното усещане при шофиране извън пътя е определено по-добро, в сравнение с модерните изнесени напред кабини при кемперите. Друго голямо предимство е лесният достъп до двигателния отсек, за поддръжка и ремонт, просто защото капакът на двигателя се отваря много лесно, а не е необходимо цялата кабината да се накланя.
Mercedes Zetros с постоянно задвижване на всички колела
Недостатъкът на тази конструкция, именно по-късата полезна площ зад кабината, при Zetros не е толкова решаващ, като при доказан теренен специалист, както при модерните транспортни камиони за дълги разстояния. Zetros се отличава от тези модерни луксозни лайнери и по кокпита, който ясно подчертава аспекта на практичност на товарните автомобили, без луксозни амбиции. Стандартно куплирането се извършва от деветстепенна механична скоростна кутия, която разполага с хидронамалител за бавен ход и превключваема понижаваща предавка. Zetros разполага с постоянно задвижване на всички колела и е оборудван както с блокаж на диференциалите на осите, така и на разпределителната предавка.