Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Mercedes Zetros 3643 AS 6x6: Камион, който обича пустинята

04.02.2016 10:22

С 12-литровия двигател и 116-тонното си брутно тегло той е новият топ модел

Zetros е новото попълнение в програмата на Mercedes. Камионът Hauber може да стигне там, където обикновените камиони са безсилни. Zetros 3643 с 12-литровия двигател и 116-тонното си брутно тегло е новият топ модел.

Mercedes Zetros е универсален

Той всъщност е големият нов Unimog, защото Mercedes Zetros е именно това - едно универсално возило. Докато високоспециализираният "Mog" дори и ценово се раздели  с нови сфери, Zetros на Daimler е новият голям всъдеход, конструиран да преодолява и най-непроходими терени. Специално конструираният камион Hauber в момента се нарежда в ценовата листа срещу 110 хиляди евро и в различните си версии като 4х4 и 6х6 е подходящ за екстремни условия. Като се започне от кемпер и се премине през офроуд бус, рали автомобил и се стигне до селскостопански трактор, може да се каже, че Zetros е компилирал всичко.

Но истинският крал на фамилията Zetros е триосовият Mercedes Zetros 3643 AS 6x6, който се изявява като влекач до 116 тона и не се нуждае от павирани пътища. Mercedes Zetros 3643 AS 6x6 е конструиран с приоритет за къртовски труд, където и да е, като например строеж на тръбопроводи в арабския свят.
Шестцилиндровият двигател OM 457 LA, с 11,97 литра работен обем, 428 к.с. и 2100 Нм максимален въртящ момент задвижва огромното тяло на Mercedes Zetros 3642 6x6 . Двигателят е сертифициран по Eвро 3.

Дванадесетлитров обем

Подобно на цялата серия, и Zetros 3643 бива предлаган в различни конфигурации. Освен стандартната кабина се предлагат и просторни кемпери със седем места. За тази цел шасито може да бъде с различни надстройки (максимално общо тегло 40 тона), също така двойните гуми на задните оси могат да бъдат заменени с единични.
В миналото обичайна, но днес много необичайната конструкция на камиона Hauber, Zetros притежава някои предимства. Позиционирането на кабината зад предната ос е предимство, особено при всъдеходите. Така центърът на тежестта се смъква надолу от по-ниската височина, освен това комфортът при шофиране, както и субективното усещане при шофиране извън пътя е определено по-добро, в сравнение с модерните изнесени напред кабини при кемперите. Друго голямо предимство е лесният достъп до двигателния отсек, за поддръжка и ремонт, просто защото капакът на двигателя се отваря много лесно, а  не е необходимо цялата кабината да се накланя.

Mercedes Zetros с постоянно задвижване на всички колела

Недостатъкът на тази конструкция, именно по-късата полезна площ зад кабината, при Zetros не е толкова решаващ, като при доказан теренен специалист, както при модерните транспортни камиони за дълги разстояния. Zetros се отличава от тези модерни луксозни лайнери и по кокпита, който ясно подчертава аспекта на практичност на товарните автомобили, без луксозни амбиции. Стандартно куплирането се извършва от деветстепенна механична скоростна кутия, която разполага с хидронамалител за бавен ход и превключваема понижаваща предавка. Zetros разполага с постоянно задвижване на всички колела и е оборудван както с блокаж на диференциалите на осите, така и на разпределителната предавка.

Коментари
comments powered by Disqus