Ford ще увеличи инвестициите си за развитието на Lincoln, който ще стартира седем нови и освежени модела до 2014 г.
Ford ще закрие своята дъщерна компания Mercury в четвъртото тримесечие на годината, обяви официално американският концерн. Решението за края на 71-годишната история на марката е взето от борда на директорите през тази седмица.
Така компанията постепенно се приближава към целта на своя президент Алън Мълъли да насочи всичките си ресурси към израстването на основния бранд.
Лошата новина за дилърите на Mercury се превърна в добра за тези на Lincoln, защото концернът ще насочи голяма част от капиталите си към развитието на марката. В гамата на луксозния производител ще бъдат включени седем изцяло нови или минали през сериозно освежаване модела в следващите четири години. Сред тях ще има и компактен автомобил, който ще използва платформата на следващото поколение на Ford Focus.
Ford вече е готов с агресивен план за разрастването на Lincoln, в който залага на технологичното развитие, промените в дизайна и внедряването на нови по-ефективни двигатели. Основната цел на компанията е да противопостави още по-силна конкуренция на Cadillac и Lexus в Северна Америка.
„Постигнахме огромен прогрес в израстването на Ford за последните няколко години. Сега е време да направим същото и с Lincoln“, заяви президентът на концерна за Америка Марк Фийлдс.
“Бъдещите нови автомобили на марката ще преобразят премиум лукса за клиентите ни в Северна Америка в неочаквано съчетание от удоволствие от шофирането и активност, съчетани с комфорт. Ще предложим на клиентите си обслужване от световна класа чрез нашата търговска мрежа”, добави той.
„Характерните черти на Lincoln ще бъдат облагородени през призмата на модерния дизайн, по-голямата ефективност чрез премиум двигатели и последни технологиии, които да предложат невероятно усещане от шофирането“, заяви Фийлдс.
„Израстването на Lincoln в Северна Америка е много важна част от дългосрочния план на Ford", обясни президентът Алън Мълъли. "Марката ни набира скорост и печели клиенти по целия свят. Сега ще се опитаме да използваме същия модел за развитието на Lincoln и представянето на дори още по-луксозни продукти, които клиентите желаят и ценят“.