Френската компания Michelin е готова да се върне във Формула 1, но единствено при промяна в техническия правилник. Договорът на Pirelli изтича в края на следващата година.
Програмата на Michelin във Формула 1 бе прекратена след края на сезон 2006, когато Bridgestone пое ролята на единствен доставчик на гуми. Впоследствие французите неведнъж са демонстрирали своя интерес към шампионата, но Pirelli остана водещ партньор на ФИА.
Сегашният договор на италианците приключва в края на следващата година, а в началото й ще бъде проведен търгът за избор на нов доставчик. Ръководството на Michelin е готово да предложи своята оферта, но само ако настоящото статукво във Формула 1 се промени.
"Ние сме изцяло отворени към евентуално завръщане, но само при определено условие - техническият правилник във Формула 1 трябва да бъде променен", коментира за италианското издание Autosprint Паскал Куаснон, спортният директор на Michelin.
"Техническият фактор при гумите трябва отново да е налице, а не да се обръща внимание единствено на шоуто. Компанията Michelin е предявила своите изисквания относно участието си във Формула 1. Искаме 18-цолови гуми. Те вече се използват във Формула Е, а съвсем скоро ще навлязат и в някои други шампионати."
"Ако ръководството на Формула 1 приеме нашите условия, с радост ще се върнем в спорта. Ако не се съгласи с тях, статуквото ще се запази, тъй като нямаме интерес да участваме при тези правила. На следващия търг ще поставим нашите изисквания, защо не? После топката ще бъде у Екълстоун и ФИА, тъй като те ще трябва да вземат крайното решение."
Куаснон допълва, че неговата компания може да поеме ангажимента да бъде единствен доставчик в шампионата като Bridgestone и Pirelli, както и че е твърдо против начина, по който гумите се износват в съвременната Формула 1.
"Гумите трябва да се имат стабилно ниво на представяне и на сцепление. Не е нормално само след няколко обиколки пилотът да казва: "Трябва да намаля, тъй като гумите ми няма да издържат!" Това не трябва да се случва. Пилотите от Формула 1 реално не могат да разкрият изстинския си потенциал, тъй като гумите не им позволяват."
"В GT надпреварата "24-те часа на Спа" ситуацията понякога е същата, понякога гумите не могат да направят двоен стинт. Това се получава, когато си единствен доставчик и нямаш мотивация за промяна. Това е посредственост, а не технология. Ако правилникът е интересен от техническа гледна точка, дори и да си единствен доставчик, си длъжен да предложиш възможно най-добрия продукт", завършва Куаснон.