Печалбата на французите нараства, но с по-малко от прогнозите
Акциите на френския гигант Michelin загубиха над 2.2 на сто от стойността си само за час след оповестяването на финансовите резултати за 2007 година. Базираната в Клермон-Феран компания, която е вторият най-голям производител на автомобилни гуми в света, отчете 34.7 % ръст в годишните печалби, достигнали до 772 милиона евро. Това обаче е значително по-ниско от собствените прогнози на Michelin, които бяха за печалба от порядъка на 828 млн. евро.
Тази сериозна разлика доведе до обезценяване на акциите на Парижката борса с 1.32 евро (до 59.88 евро) до края на търговията в четвъртък, 14 февруари.
Негативната тенденция бе подхранена и от аналитиците на компанията, които обявиха, че постоянно нарастващите цени на естествения каучук и горивата ще увеличат разходите през 2008 година с над 200 млн. евро. Тъкмо това е и причината Michelin да не оправдае очакванията за 2007. За разлика от французите основният им конкурент - американската Goodyear Tire & Rubber - успя да компенсира нарасналите разходи с повишаване на цените.