Французите не уточняват с какъв материал е направен този авангарден прототип
Прототипът на фантастичните гуми Michelin представи на международния форум на тема "зелен" транспорт Movin'On в Монреал. Проектът, наречен Visionary Concept, прилича повече на скулптура, отколкото реална работещо колело на автомобил. И все пак фантазията на френската копания се основава на реални разработки. Michelin просто ги екстраполира в бъдещето.
Французите не уточняват с какъв материал е направен този прототип. В бъдеще трябва да бъде с биоразградим състав, който да осигурява добро сцепление и износващи се качества. Няколко взаимно противоречащи се качества.
Задачата на концепта е да привлече общественото внимание към перспективни проучвания, дори може да предизвика дебат с конструкторите. Имайте предвид, че тук гумата и джантата не са две отделни неща - вместо тях е предложен хибрид, който комбинира функциите им.
На първо място, проектът принадлежи към така наречената безвъздушна гума, върху която самата компания работи повече от 12 години. За поглъщането на ударите веднага реагира разклонена полимерна структура, която авторите сравняват с естественото разклонение на дървото или корала. Междувременно, според замисъла на конструкторите, износеният протектор на гумата може да бъде възстановен по системата 3D-печат, дори това да стане директно на магистралата след дълго пътуване. За поддържането на тези функции в концепта са вградени сензори, които комуникират с бордовата електроника.
По своя благороден безумен замисъл концептуалните гуми от Michelin може да се сравняват само с интелигентната топка от Goodyear, която променя своята повърхност в зависимост от метеорологичните условия. Благодарение на динамичното развитие на технологиите след двадесетина години всичко това може да стане реалност, като до този момент вече съществуват: усвоено е отпечатването на 3D-принтер на автомобилни части, големи елементи от каросерията тялото или дори цяла каросерия (което е сравнително просто).
Bridgestone разработва една гума с вградени сензори в протектора и на пътя. Що се отнася до безвъздушните гуми с различни видове клетки, а след това и вграждането им в лек автомобил, за момента остават много въпроси.