Шефът на Техническата комисия към БФАС Камен Михайлов обяви официално намеренията си да се кандидатира за председател на федерацията и представи програмата си за развитието на автомобилния спорт.
Основните точки, по които Михайлов ще работи, ако бъде избран за председател на БФАС, не се различават съществено от тези на двама му конкуренти в лицето на Александър Александров и Стоян Рътков, но механизмите за постигането им не се припокриват. По отношение на изграждането на т.нар. „съоръжения“, които бяха централната тема е в програмата на Рътков, Михайлов категорично заяви, че „би било утопия държавата да финансира изграждането им.“.
„Това е една прекрасна идея и бих работил в тази насока“, допълни шефът на Техническата комисия, а Ясен Попов обясни, че са обсъждали с Богдан Николов евентуалната реализация на проекта за писта у нас. „Това е най-бързият и лесен вариант за изграждането й. Държавата може да осигури единствено терена, няма как да подкрепи подобен проект за 40 – 45 милиона и то в евро, но ще работим с български фирми и инвеститори за реализацията му“, коментира Попов, който за разлика от брат си, е в щаба на камен Михайлов, а не на Александров.
Кандидатът за председателския пост бе категоричен, че се налагат промени в календара и че „заедно с клубовете трябва да решим коя е оптималната бройка ралита“. Целта му е и част от родните състезания да попаднат в шампионатите на съседните страни, да се сформира Балкански шампионат, както и настоящите стартове у нас да се сдобият с повече суперспециални етапи, за да може публиката да се върне отново по отсечките.
„И аз дочух за слуховете рали „Сливен“ да замени рали „България“, но защо е нужно да унищожим едно наистина добро състезание за сметка на друго“, коментира Михайлов вероятността най-популярният старт в България да смени центъра си. „Факт е обаче, че трябва да направим някои промени за рали „България“ поради промяната в датата (08 – 10 юни). Причините са свързани с атмосферните условия, защото на Белмекен снегът си отива през май, ето защо вероятно ще трябва да търсим нови отсечки. Ще работим за една нова визия на рали „България“, ще търсим и нов сервзиен парк за да повишим зрителския интерес.“
В програмата на Михайлов е заложено също формирането на работеща медийна комисия, която да се занимава с популяризирането на спорта и адекватното му отразяване, както и серия от стратегии за развитието на млади пилоти.
„Едномарковият шампион, който ще се опитаме да организираме, не може да стане без участието на вносителите. С тяхна помощ ще се получи много лесно. Ние обаче имаме идея да разделим на две тази концепция, да сформираме джуниър група, където марката автомобили няма да бъде от значение, а единствено кубатурата. Ще бъдат оборудвани със задължителната клетка, колани и противопожарна система, като все още не сме решили дали пилотите ще са задължени да използват HANS, тъй като това е скъпо устройство. Слагаме едни амортисьори, едни гуми и до там“, допълва Михайлов концепцията си формирането на своеобразен младежки шампионат.
Изборите за председател на БФАС са насрочени за 18 октомври 2011 година. В тях право на глас имат клубовете, които са членове на федерацията (82) и единайсетте члена на управителния съвет. На този етап кандидатите са трима – Стоян Рътков, Александър Александров и Камен Михайлов, като има вероятност и настоящият председател Георги Янакиев да бъде издигнат, въпреки уверенията, че той ще се оттегли.