Пилотът на Hyundai е новият шампион в WTCR след драматичен финал в Малайзия
Норберт Михелиз (Hyundai) надделя в двубоя с Естебан Гутиерес (Honda) на „Сепанг” и наследи съотборника си Габриеле Тракуини на върха в Световната купа за туристически автомобили. Третото решаващо състезание в Малайзия бе меко казано психотрилър, защото в един момент Михелиз изглеждаше тотално загубен, но технически проблем спря устрема на Гериери и отвори пътя към победата на Йохан Кристоферсон при сбогуването на VW с WTCR.
Преди финалния кръг в Световната купа за туристически автомобили претендентите за титлата бяха четирима. След първото състезание в Малайзия, спечелено от Михелиз, Тед Бьорк (Lynk & Co) напусна шампионската битка, а след прекъснатата за близо час втора надпревара, в която триумфира Гериери, и Иван Мюлер (Lynk & Co) развя белия флаг.
Третото последно състезание трябваше да определи шампиона, а двамата претенденти Михелиз и Гериери бяха съответно първи и втори на стартовата решетка. Унгарецът имаше отчетливо предимство благодарение на десетте точки преднина, но проблем с двигателя го забави драстично на старта, а Гериери се изстреля моментално напред и поведе колоната.
Драмите за Михелиз продължиха! Появилият се от нищото Кристоферсон му отне третата позиция и Гериери изведнъж се превърна от аутсайдер във фаворит за титлата. Но тогава Микел Аскона (Cupra) излезе на голямата сцена.
Испанецът атакува Гериери и след няколко неуспешни опита го изпревари в спора за първото място. При една от ситуациите Аскона дори избута Гериери в зоната за сигурност, което първоначално нямаше последици. Впоследствие обаче именно с това свое действие пилотът на Cupra определи новия шампион.
Попадналата в радиаторната решетка на Гериери трева доведе до рязко покачване на температурата в двигателя на Honda и темпото на аржентинеца спадна. Последва грешка в бокса, второ минаване през пита и в средата на състезанието Гериери вече бе в дъното на колоната.
От този момент нататък Михелиз бе сигурен шампион. Трилърът на „Сепанг” обаче продължи с пълна сила. Стартиралият едва 22-и Кристоферсон се справи със защитата на Аскона и оглави класирането. Кевин Чекон (Alfa Romeo) също поддържаше отлично темпо на мократа „Сепанг” и се залепи зад испанеца.
Двамата до последно си разменяха втората позиция, но на финала Аскона удържа напрежението и финишира пред Чекон. Същевременно битката помежду им остави Кристоферсон необезпокояван в челото и двукратният рали крос шампион спечели последното състезание на VW в WTCR.
След края на надпреварата Аскона бе наказан с 30 секунди, което прати Фредерик Вервиш (Audi) на подиума, но това по никакъв начин не промени съдбата на Гериери. Аржентинецът остана 22-и, а четвъртият Михелиз спечели първата си титла в WTCR. Lynk & Co взе първото място в отборния шампионат независимо от провала на Бьорк и Мюлер в индивидуалната битка.