Келвин Ло вероятно ще влезе в шампионата посредством директно финансиране на някой от новите проекти
Амбициите на Келвин Ло за участие във Формула 1 получиха публичност още миналата година, но изпълнителният директор на застрахователната компания RE Lee International така и не сподели конкретика за идеите си и как обмисля да влезе в шампионата. Два са вариантите за това – да работи върху собствен проект за създаване на отбор или да обедини усилия с някой от потенциалните кандидати.
По-рано тази година ФИА обяви, че стартира процедура за набиране на нови отбори, като крайният срок за подаване на документите е 30 април. Той може да бъде променен заради „административни цели“, но е въпрос на време идентичността на кандидатите да бъде оповестена. По всяка вероятност Ло няма да е сред тях, което автоматично означава, че се активира сценарият за партньорство.
Алиансът с Andretti Autosport и Cadillac/GM не изглежда като реалистична опция. Другите два варианта, които са известни на този етап, са на отбора от малките формули Hitech GP и на проекта на Бенжамeн Дюран Panthera Team Asia.
“Мога да кажа, че имаме участие посредством инвестиционни компании, които да инвестират съвместно в този отбор“, коментира Ло в интервю за Reuters.
“Това е единственото, което мога да споделя. Особено в този момент, когато има възможност за заявка за нов отбор за 2026 година.“
“Вярвате или не, финансовата страна не е най-големият проблем за мен. Събирането на необходимия опит, механици, на целия тим и обединяването им в едно звено е трудното.“
„Появяват се няколко възможности и водим сериозни разговори с част от отборите.“
“Засега просто седя и чакам, преглеждам докладите, цифрите и искам да се уверя, че всичко изглежда добре в дългосрочен план.“
Ло допълва, че един от потенциалните му партньори вече е подал своята заявка, докато друг „все още стои зад голямата завеса и върши нещата си“.
Формула 1 се е насочила прекалено много към американския пазар и пропуска азиатския, което е грешка, смята още бизнесменът от Хонг Конг.
„Мисля, че има много азиатски играчи, инвеститори, които искат да влязат в спорта. Повече отколкото въобще може да си представите.“
„Имам късмета да познавам голяма част от тях и те гласно са изразили интереса си към евентуално участие. Така че правим консорциум, обединяваме усилията си“, завършва Ло.
Последният опит на бизнесмен от Азия да участва във Формула 1 завърши малко или много неуспешно. Тони Фернандес влезе с огромни амбиции посредством проекта Caterham/Lotus през 2010 г., но в средата на 2014 г. милиардерът от Малайзия продаде своите активи на консорциум от Швейцария и Близкия Изток, а малко по-късно отборът обяви несъстоятелност.