Създателите на новия MINI Clubman са подчертали английското в неговия характер. За традиционните ценности на автомобила говори вече не само неговата външност, но и отдаденото на фините детайли внимание. Моделът ще бъде предлаган на пазара след 10 неомври тази година.
Производителите не пестят хвалебствени слова за своето последно отроче Clubman, въпреки че концепцията за функционален и спортен MINI с удължена база не звучи особено оригинално. На практика обаче в модела са реализирани множество нелоши идейни хрумвания.В предната част на Clubman всъщност няма никакви промени: желанието на дизайнерите е било автомобилът да остане лесно разпознаваем като член от семейството на MINI. Едва при оформянето на задницата конструкторите са дали свободно изражение на фантазията си, което е довело до увеличаване на дължината с 24 сантиметра и допълнителни осем сантиметра за междуосието.
Черешката на тортата в дизайна е задницата
Вместо конвенционалния заден капак Clubman разполага с типичната за „баничарките” двойна врата, която улеснява достъпа до товарното пространство. Във всеки случай не това е бил основния мотив за необичайното решение, което всъщност е замислено като препратка към дизайна на класическия Morris MINI Traveller от 60те години на миналия век. Контрастно лакираната рамка на задницата също прави впечатление със своята нестандартност.
Според официалната терминология новият Clubman не е позициониран като комби, а като "Shooting-Brake", поради което не е изненадващо да научим, че обемът на товарното пространство е само 260 литра. Сгъването на задните седалки разширява багажника до 930 литра и позволява извличането на практическа полза от удължената каросерия.
Допълнителна пета врата
Дясната страна на автомобила е снабдена с допълнителна врата, която се отваря срещуположно на останалите както при Mazda RX-8 и по този начин осигурява по-удобен достъп към задната седалка.
Clubman е напредничав и по отношение на технологиите, голяма част от които са взаимствани от BMW. За пръв път в MINI влиза в употреба система за оползотворяване на енергията отделена при спиране, както и автоматична старт-стоп трансмисия. С това марката се движи в унисон със съвременната тенденция към по-висока ефективност на автомобилите с оглед опазването на околната среда. За версията с механична предавателна кутия се предвижда дори показател за оптималните обороти при смяна на скоростите.
Добре познати двигатели
Задвижването на Clubman е поверено на познатите агрегати от останалите изпълнения на MINI: 1,6-литров двигател с 120 к. с., както и 1,6-литров дизел, разполагащ с мощност от 110 к. с. Топверсията Clubman S ще бъде обурудвана с принудително пълнене и 174 к. с., които позволяват максимална скорост от 224 км/ч. В този автомобил пословичната британска сдържаност като че ли остава на заден план.