През последните десет години Toyota Prius е еталон за екологично ориентиран продукт в автомобилното производство. MINI обаче е на път да спечели първото място във все по-оспорваната „зелена“ надпревара, въпреки че не разчита на сложната хибридна технология.
MINI Cooper D е най-икономичният автомобил в гамата на концерна BMW, но последната ревизия на модела, чието производство ще стартира през август 2007, спокойно може да претендира за своеобразната титла и в световен мащаб. Симпатичният мъник е оборудван с последните технологични иновации на баварската компания, интегрирани в първата серия, които в комбинация с новите агрегати на групата PSA, гарантират изключителни показатели по-отношение на икономичност и отделяни вредни емисии. В цифри това означава 3,25 литра на 100 километра пробег за дизеловия автомобил и 104 грама CO2 за един километър - постижение, с което дори и легендарният Prius не може да се похвали.За реализацията на впечатляващите резултати основна роля играят три специфични нововъведения: система за регенериране на енергията при спиране, функцията „автоматичен старт-стоп“ и и индикаторът за смяна на предавката. Система за регенериране на енергията при спиране е синхронизирана с IAC концепцията (интелигентен контрол на алтернатора) и високотехнологичната AGM батерия. IAC намалява натоварването върху двигателя, тъй като за разлика от традиционния алтернатор, използваният в MINI функционира единствено в моментите, когато акумулаторът има нужда от презареждане. В допълнение, енергията, която двигателят генерира при спиране или спускане, не се губи, а се пренасочва към IAC системата и също поддържа заряда на батерията.
Функцията „автоматичен старт-стоп“, която се предлага за автомобилите с механична предавателна кутия, моментално изключва агрегата, когато превозното средство е в покой или не е на скорост. Единственото, което е необходимо, за да рестартирате двигателя, е да натиснете съединителя. При нужда системата може да бъде деактивирана само с едно натискане на съответния бутон.
Индикаторът за смяна на предавката съдейства на водача да избере най-икономичния режим на работа на агрегата по време на шофиране. Скоростта, спецификата на трасето и позицията на педала за газта са основните показатели, които използва системата за контрол на агрегата, за да изчисли оптималното предавателно число за всяка една ситуация и да визуализира резултата върху контролния дисплей.
Логично е нововъведенията да се отразят върху цената на автомобила, но според BMW не се очакват съществени промени в тарифите. Първите бройки на новите MINI ще се появят на пазара през септември.
модел | ср. разход | ср. разход | CO2 (г/км) | CO2 |
MINI One | 4,41 | 4,74 | 128 | 138 |
MINI Cooper D | 3,25 | 3,66 | 104 | 118 |
MINI Cooper | 4,45 | 4,83 | 129 | 139 |
MINI Cooper S | 5,16 | 5,75 | 149 | 164 |